شنبه 16 فوریه 2019 - 15:56

هزینه‌های سربار خودروسازان از جیب مردم پرداخت می‌شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: متاسفانه به علت تورم نیرو و منابع انسانی، تعدد هیأت‌مدیره‌ها و وجود شرکت‌های زیان‌ده هزینه سربار خودروسازان بالاست.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بخشی از آشفتگی بازار ناشی از سوءمدیریت است، گفت: هزینه سربار در خودروسازی‌ها بالاست و این هزینه از جیب مردم پرداخت می شود.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از مهر، محمد عزیزی در تبیین چرایی وضعیت کنونی بازار خودرو گفت: بخشی از آشفتگی بازار به علت سوء مدیریت خودروسازان است.

وی با بیان اینکه هزینه سربار یکی از عوامل تعیین‌کننده هزینه تمام‌شده خودرو است، خاطرنشان کرد: این هزینه را درحال‌حاضر مردم می‌دهند. متاسفانه به علت تورم نیرو و منابع انسانی، تعدد هیأت‌مدیره‌ها و وجود شرکت‌های زیان‌ده هزینه سربار خودروسازان بالاست.

عزیزی گفت: در حال حاضر شرکت‌های در زیرمجموعه دو خودروساز وجود دارد که هیچ کاری نمی‌کنند ولی اعضای هیأت مدیره دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به دخالت وزارت صنعت در صنعت خودروسازی تصریح کرد: دخالت دولت در صنعت خودرو و حمایت از آنها موجب شده تا کار خراب شود.

وی ضمن انتقاد از رفتار دوگانه وزارت صنعت در برخورد با دو خودروساز گفت: چرا این وزارت خانه به خود اجازه می‌دهد که در یک سال چندین بار مدیرعامل یک خودروسازی را تغییر دهد، درحالی که دیگر مدیرعامل خودروساز بزرگ کشور چندین سال است که بدون تغییر مانده است.

عزیزی با بیان اینکه مدیران خودروسازی برای ماندن در قدرت از جیب مردم هزینه می‌کنند، گفت: ساختار و نحوه مدیریت خودروسازی کشور دچار ایراد است که باید تغییر کند.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تحریم ها به خوبی نشان داد که خودروسازی کشور به شدت به خارج از کشور و قطعات وارداتی وابسته است. این به معنای آن است که ما مونتاژکار هستیم و هنوز قادر به تولید خودرو ملی براساس توان داخل نیستیم.

وی لغو ممنوعیت واردات خودرو را یکی دیگر از راه حل ها دانست و گفت: خودروساز به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد قیمت خودرو را افزایش می‌دهند، مگر این که واردات خودرو به کشور با تعرفه منطقی باز شود.

عزیزی با طرح این سوال که چرا فقط خودروسازان داخلی زیان ده عمل می‌کنند در حالی که خودروسازان بخش خصوصی این شرایط را ندارند، گفت: چرا باید منابع عظیم بانکی صرف این دو خودروساز بزرگ شود که کیفیت تولیداتشان به نسبت دیگر خودروهای جهانی بسیار پایین تر است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8118
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)