جمعه 7 جولای 2017 - 16:58

تداوم رکوردشکنی تولید قند و شکر در سال جاری

دبیر انجمن صنفی قند و شکر اعلام کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته رکورد تولید این محصول با حدود ۱٫۸ میلیون تن شکسته خواهد شد.

تداوم رکوردشکنی تولید قند و شکر در سال جاری

دبیر انجمن صنفی قند و شکر اعلام کرد که در هشت سال دولت گذشته حدود ۵٫۵ میلیارد دلار شکر به کشور وارد شد در حالی که طی چهار سال گذشته این رقم حدود ۸۶۰ میلیون دلار بود و امسال نیز مانند سال‌های گذشته رکورد تولید این محصول با حدود ۱٫۸ میلیون تن شکسته خواهد شد.

به گزارش نگاه اقتصادی بهمن دانایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: در هشت سال دولت‌های نهم و دهم با رکوردشکنی در واردات شکر آسیب فراوانی به تولید کنندگان این محصول وارد شد و در پایان سال ۱۳۹۲ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شد، در حالی که طی سه سال گذشته با مدیریت درست تولید و واردات این محصول هر ساله به تولید شکر اضافه شد و رکوردی جدید در تاریخ این صنعت رقم خورد.

وی افزود: این رکوردشکنی تا آنجا ادامه پیدا کرد که در سال گذشته یک میلیون و ۶۴۳ هزار تن شکر تولید شد و امسال نیز به حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید. هم اکنون نیز هیچ مشکلی از نظر موجودی انبارهای شکر نداریم که میزان آن ۸۰۰ هزار تن از محل تولید و واردات آن است که با وارد شدن ۳۰۰ هزار تن محموله ثبت سفارش شده موجودی شکر کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن می‌رسد.

دبیر انجمن صنفی قند و شکر ادامه داد: از ابتدای تیرماه تا نیمه شهریورماه امسال که برداشت و تولید شکر آغاز می‌شود نهایتا ۵۰۰ هزار تن شکر به مصرف خواهد رسید و با ۶۰۰ هزار تن موجودی انبار وارد فصل برداشت و تولید شکر خواهیم شد.

* مخالفت شدید با لغو قانون تمرکز کشاورزی

دانایی با بیان این‌که بازار شکر طی سال‌های گذشته گرچه با نوسانات جزیی اما بسیار خوب مدیریت شده است، اظهار کرد: هم اکنون هیچ مشکلی در زمینه‌ی تولید و بازار این محصول وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی طی سال‌های اخیر روز به روز در تنظیم بازار پخته تر عمل کرده است.

وی تصریح کرد: احیای وزارت بازرگانی تصمیمی دولتی است که می‌تواند اجرایی شود اما لغو قانون بخش کشاورزی به بهانه احیای وزارت بازرگانی به هیچ وجه درست نیست، چرا که حرمت قانون باید نگه داشته شود و اگر در اجرای آن نقصی وجود دارد باید آن را برطرف کنیم نه آنکه چند سال یکبار قانونی را تصویب و سپس آن را لغو کنیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=823
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)