- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

گوشت گوسفند از روسیه سر سفره ایرانیان آمد

سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد که این کشور نخستین محموله گوشت گوسفند ذبح حلال را به صورت نیمه‌منجمد ایران صادر کرده است.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان “روس سلخوزنادزور” افزوده است: ماه مارس (اسفند سال ۹۵) تفاهم نامه‌ای با سازمان دامپزشکی ایران برای صادرات گوشت سرد گاو و گوسفند به این کشور شد.

اواخر ژوئن ۲۰۱۶ سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد که پس از مذاکرات با تهران، پروتکل صادرات گوشت گاو از روسیه به ایران هم امضا و به این ترتیب بازار تولید ایران در این بخش برای تولید کنندگان روسی باز شد.

از سوی دیگر، مجتمع صنعتی دامی «اوریتسکی» شهر کیزلیار تولید کننده برتر گوشت و محصولات گوشتی در جمهوری مسلمان نشین داغستان روسیه اعلام کرد که به زودی صادرات محصولات خود را به ایران آغاز می کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی شهرداری کیزلیار نوشت: کارشناسان وزارت کشاورزی و خواربار جمهوری داغستان از مجتمع تولید گوشت در کیزلیار بازدید و امکان صادرات گوشت حلال به ایران را بررسی کرده اند.

توزیع تولیدات گوشت و فرآورده های گوشتی مجتمع صنعتی دامی اوریتسکی افزون بر داغستان، در مناطق مختلف روسیه به ویژه چچن، استاوروپول، روستوف و ولگا گراد است.