- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

آغاز ثبت‌ نام واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت نام از متقاضیان واحدهای تولیدی برای اجرای برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن موضوع بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه از هفته جاری آغاز می‌شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، سعید زرندی افزود: با تفاهم انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، برای ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان منظور شده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط منابع بانک‌ها و ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی درنظر گرفته شده و هزار میلیارد تومان هم یارانه سود تسهیلات منظور شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این برنامه، با تخصیص یارانه سود پیش‌بینی شده، نرخ نهایی سود تسهیلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی در صورت تحقق اهداف مربوط، برای مناطق برخوردار، به ۱۴ درصد و برای مناطق کمتر برخوردار، به ۱۲درصد کاهش می‌یابد.

زرندی گفت: پیش‌بینی شده است با اعطای این تسهیلات تعداد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: تکمیل طرح‌های نیمه‌ تمام صنعتی و معدنی و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی، از مهمترین برنامه‌های تبصره (۱۸) قانون بودجه می‌باشد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: واحدهای صنفی تولیدی نیز در بخش بازسازی و نوسازی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

زرندی گفت: متقاضیان واحدهای صنعتی و معدنی از این هفته می‌توانند با مراجعه به سایت بهین ‌یاب درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: مراحل تخصیص و نحوه ارائه تسهیلات در سایت بهین ‌یاب مشخص شده و دستورالعمل اجرایی آن به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ می‌شود.