- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

عرضه برنج خارجی ۲۷۰۰ تومانی در ماه رمضان

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از کافی بودن میزان موجودی و ذخایر مناسب کالاهای اساسی در کشور خبر داد و گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار تن برنج به قیمت ۲۷ هزار ریال برای مصرف کننده توزیع می شود.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «یزدان سیف» افزود: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور ۲۰ هزار تن شکر سفید اعلا به قیمت ۲۸ هزار و ۵۵ هزار ریال برای مصرف کنندگان نهایی در سراسر کشور توزیع می شود.

سیف ادامه داد: همچنین از طریق عرضه در بورس و صدور حواله توسط شرکت ۳۰ هزار تن شکر با قیمت مصوب ۲۵ هزار و ۲۰۰ ریال به صنف ها و صنعت های مرتبط مانند شیرینی پزها و زولبیاپزها، برحسب میزان ظرفیت تولیدی آنها، فروخته می شود.

به گفته وی،‌ با توجه به ذخایر مناسب کالاهای اساسی همچون گندم، برنج، شکر و روغن بابت توزیع و تنظیم بازار این کالاها در ماه مبارک رمضان هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

سیف تاکید کرد «برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و جلوگیری از افزایش قیمت ها، به هر میزان که نیاز باشد در سراسر کشور کالا توزیع می کنیم».

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران انتشار خبرهای غیرواقعی در زمینه کمبود و کاهش موجودی برنج کشور را همسو با منافع دلالان و سودجویان دانست و گفت: برخی رسانه ها بدون علم و اگاهی و بی توجه به منافع ملی، درباره کافی نبودن کالاهای اساسی اخبار غیرواقعی منتشر کرده اند که متاسفانه جز تشویش اذهان مردم و التهاب در بازار حاصلی ندارد و دود این اقدام آنها به چشم قشرهای ضعیف و کم درآمد جامعه می رود و سود آن را دلالان و سودجویان می برند.

وی افزود: اکنون موجودی برنج شرکت بازرگانی دولتی مناسب است و کمبودی در این زمینه نداریم.

سیف تاکید کرد اکنون ۱۰۰هزار تن برنج خارجی خریداری و بارگیری شده است که بزودی وارد بندرهای کشور می شود.

به گفته وی، طرح ضیافت برای توزیع برنج و شکر با قیمت مصوب از شنبه این هفته (سی و یکم اردیبهشت ماه) در سراسر کشور آغاز شده است و تا پایان ماه رمضان ادامه می یابد.

شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان شرکت تامین کننده کالاهای اساسی و راهبردی کشور وظیفه تنظیم بازار داخلی را نیز برعهده دارد.