شنبه 8 جولای 2017 - 1:13

پیشتازی چینی‌ها در خرید املاک در جهان

خرید مسکن از سوی چینی‌ها در کشورهای دیگر ارقام شگفت‌انگیزی را به خود اختصاص داده است.

آمارهای جدید نشان می‌دهد که مردم چین در هزینه کردها بویژه خرید ملک و املاک در نقاط دیگر دنیا پیشتاز هستند و در مقایسه با پنج سال قبل این روند با رشد۸۵۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، در شرایطی که گردشگران چینی تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی در شهر هنگ کنگ ۲۳ میلیارد دلار هزینه کرده اند، خبرها نشان می دهد که خرید مسکن از سوی آنها در کشورهای دیگر ارقام شگفت انگیز تری را به خود اختصاص داده است.

چینی ها در سال گذشته میلادی پول خود را فقط برای گردشگری هزینه نکردند بلکه رقم مربوط به خرید ملک و املاک توسط آنها در کشورهای دیگر بسیار چشمگیر است.

بنا بر آمار موجود، مردم چین در سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به ۱۰۱ میلیارد دلار برای خرید مسکن، شرکت های تجاری و املاک در دنیا هزینه کرده اند.

تارنمای «جو وای» در چین روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که دریایی از سرمایه های چین در سال گذشته میلادی روانه دیگر کشورها شده است و مردم این کشور در اقصی نقاط دنیا اقدام به خرید ملک و املاک کرده اند.

بر اساس این گزارش خرید اموال غیرمنقول توسط چینی ها بیشتر از هر ملیت دیگری در دنیا بوده و خریدهای آنها در این عرصه در مقایسه با پنج سال قبل ۸۵۰ درصد بیشتر شده است.

اصلی ترین بازار خرید آنها آمریکا اعلام شده که بیش از ۵۰ میلیارد دلار از سرمایه های مردم متمول چین برای خرید اموال غیرمنقول به آن کشور انتقال یافته است.

شاید همین خریدها بود که موجب شد دستوری از سوی دولت صادر شود مبنی بر اینکه از این پس برای هزینه کرد و سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار در خارج از کشور محدودیت هایی وضع خواهد شد.

بر اساس این اعلام، آنها همچنین اجازه ندارند برای خرید چنین املاکی در خارج از کشور بیشتر از یک میلیارد دلار هزینه کنند و انتقال سرمایه به خارج از کشور محدود خواهد شد.

همزمان ارقام دیگری از خریدهای اینترنتی توسط مردم چین منتشر شده است مبنی بر اینکه شمار خریداران اینترنتی که با تلفن های همراه در چین خرید می کنند به بیش از ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است.

انتظار می رود تا یک سال دیگر شمار آنها به بیش از ۴۴۰ میلیون نفر افزایش یابد و پیش بینی شده است که آنها با استفاده از تلفن های هوشمند تا آن زمان بیش از یکهزار میلیارد دلار خرید کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=830
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)