پنج‌شنبه 21 فوریه 2019 - 10:06

دقت و حساسیت؛ ضرورت قراردادهای بزرگ بیمه‌ای

رییس‌کل بیمه مرکزی در بازدید از بیمه معلم گفت: با توجه به ظرفیت‌های بیمه معلم انتظار می‌رود این شرکت سهمی بیش از ۳٫۵ درصد بازار بیمه را به خود اختصاص دهد.

برنامه ریزی طراحی راهبردی و هدف گذاری از الزامات توسعه بنگاه‌های اقتصادی به شمار می آید و به همین خاطر تفکر استراتژیک باید در شرکت های بیمه ای نهادینه شود.

به گزارش نگاه اقتصادی از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رییس‌کل بیمه مرکزی در بازدید از شرکت بیمه معلم با ابراز خرسندی از عملکرد این شرکت، گفت: با توجه به دانش فنی و ظرفیت های موجود در شرکت بیمه معلم و همچنین نیروی انسانی کارآزموده انتظار نهاد ناظر این است که سهمی بیش از سه و نیم درصد سهم بازار بیمه را به خود اختصاص دهد.

غلامرضا سلیمانی بحث رقابت بین شرکتهای بیمه را زمینه‌ساز خدمات رسانی بهتر صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: رتبه بندی شرکت های بیمه به نوعی احترام به مشتری است و از سوی دیگر می‌تواند بستر لازم را برای پویایی هرچه بیشتر صنعت بیمه آماده کند.

وی از جامعه فرهنگیان کشور به عنوان یکی از گروه های مهم هدف بیمه های زندگی یاد کرد و افزود علاوه بر بیمه های زندگی و درمان می توان از پتانسیل بالای جامعه فرهنگیان برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه استفاده کرد.

رییس شورای عالی بیمه با برشمردن ضرورت های توجه بیشتر مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های بیمه به نرخ و شرایط قراردادهای بزرگ بیمه ای تصریح کرد: دقت و حساسیت کافی در هنگام عقد قراردادهای کلان می تواند ریسک صنعت بیمه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و توانگری مالی شرکتها را در سطح مطلوبی حفظ کند.

سلیمانی توجه ویژه شرکت‌های بیمه به بازارهای خارجی از جمله عراق و آذربایجان را یک فرصت جدی ارزیابی کرد و گفت مبادلات بیمه‌ای دوجانبه باید حساب شده و با نظر گرفتن منفعت طرفین باشد و شرکت‌های بیمه می‌توانند با ورود به این بازارها وضعیت خود را بهبود ببخشند.

گفتنی است در آغاز این نشست محمدابراهیم تحسیری، مدیرعامل شرکت بیمه معلم ضمن خوش آمد گویی به رئیس کل بیمه مرکزی اعضای هیات عامل و همراهان وی گزارش کاملی از این شرکت را در سال‌های اخیر ارائه کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8305
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)