شنبه 8 جولای 2017 - 2:17

ضرورت تداوم حضور نماینده قطعه‌سازان داخلی در مذاکرات با خارجی‌ها

محبی‌نژاد گفت: دولت دوازدهم باید از داخلی‌سازی ۴۰ درصدی قطعه در کشور حمایت کند تا شاهد شکوفایی صنعت قطعه‌سازی باشیم.

ضرورت تداوم حضور نماینده قطعه‌سازان داخلی در مذاکرات با خارجی‌ها

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌ساز گفت: دولت دوازدهم باید از برنامه عمق ساخت داخلی که همان تولید حداقل ۴۰ درصد قطعه در کشور است حمایت کند. در این صورت ما شاهد شکوفایی قطعه‌سازی خود خواهیم بود.

به گزارش نگاه اقتصادی، آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص انتظارات قطعه‌سازان از دولت دوازدهم اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که مدیران دولت بعد باید برای این صنعت انجام دهند حفظ روند فعلی است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم به منظور مشارکت هر چه بیشتر قطعه سازان در قراردادهای خارجی و بومی سازی خودورهای مشترک تولیدی تقریبا در تمامی مذاکرات با خارجی‌ها نماینده ای از قطعه‌سازان حضور داشت و وزارت صنعت هم یکی از شرایط حضور خودروسازان خارجی را روند پله‌ای استفاده از قطعات ایرانی اعلام کرده است.

محبی‌نژاد اظهار داشت: یکی از آفت‌های اقتصاد ما سیاست‌زدگی بودن صنعت است به طوری که با هر تغییر سیاسی، صنعت کشور دچار چالش می‌شود و حتی با وجود سند چشم‌انداز انحراف از برنامه در هر دولتی دیده شده است که آن هم به دلیل نگاه سیاسی خاص آن دوره است.

وی تصریح کرد: با وجود این تمهیدات اما هنوز بسیاری از قطعه سازان که در سال‌های قبل به دلیل مشکلات مالی‌، رکود و عدم به روز بودن ماشین آلات تولیدی مجبور به تعطیلی کارخانه های خود شدند نتوانستند دوباره به چرخه تولید بازگردند و دیگر فعالان این حوزه نیز با نیمی از ظرفیت خود کار می کنند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌ساز گفت‌: وزارت صنعت باید از قطعه سازان، مستقل از کارخانه های خودرو سازی حمایت کند چون معمولا خودروسازان بزرگ، شرکت‌های قطعه سازی دارند و اولویت تامین قطعات از آنهاست این در حالی است که وزیر صنعت و سایر مدیران بارها از لزوم حمایت از کارگاه های کوچک و متوسط گفته‌اند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=831
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)