دوشنبه 25 فوریه 2019 - 15:58

دفاع رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران از عملکرد وزیر صمت

موسی‌پور گفت: رحمانی جان تازه‌ای به حوزه صادرات داده است.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: عملکرد آقای رحمانی به گونه ای بوده است که وی خون تازه ای به بخش صادرات کشور تزریق کرده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، عدنان موسی‌پور گفت: عملکرد ۴ ماهه آقای رحمانی در وزارت صمت در حوزه صادرات بسیار خوب و قابل تقدیر است اما با این وجود هنوز مشکلاتی بر سر راه حوزه صادرات کشور وجود دارد.

موسی‌پور تصریح کرد: درمدت کمی که آقای رحمانی سکاندار وزارت صمت بودن شاهد رشد میزان صادرات محصولات غیرنفتی به صورت قابل توجهی بوده ایم اما به دلیل اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشور میزان صادرات محصولات غیرنفتی از ایران به سایر کشورهای دنیا هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: در مدت کمی که آقای رحمانی در وزارت صمت وزیر شدند شاهد تحولات مناسبی در حوزه تجارت وبازرگانی بودیم اما نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که اعمال تحریم های آمریکا از یک طرف وبروکراسی طولانی اداری از طرف دیگر موجب شده است تا حوزه صادرات در کشور به نوعی با چالش های متعددی روبه رو باشد که آقای رحمانی برای حل مشکلات ایجاد شده در حوزه صادرات از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی تاکید کرد: آقای رحمانی می تواند با اتخاذ سیاست های توام با انتخاب مشاوران برجسته در حوزه صادرات به وزیری تبدیل شود که بخش های مختلف صادراتی کشور را دگرگون کرده است هرچند نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که برای انجام صادرات محصولات مختلف به کشورهای گوناگون به کارگرفتن دیپلماسی درست اقتصادی و سیاسی بسیار مهم است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8472
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)