دوشنبه 25 فوریه 2019 - 16:17

قیمت خودرو کاهش می‌یابد؟

در جلسه وزیر صمت با اعضای کمیسیون صنایع مجلس، نمایندگان سوالات خود را مطرح کردند و آقای رحمانی به ارائه توضیحات پرداختند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در جلسه وزیر صمت با اعضای کمیسیون صنایع مجلس، نمایندگان سوالات خود را مطرح کردند و آقای رحمانی به ارائه توضیحات پرداختند.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرخودرو اظهار داشت: در ابتدای جلسه روز گذشته وزیر صمت با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که در حوزه خودرو برگزار شد، نمایندگان سوالات و نگرانی های خود را که حاصل نگرانی های جامعه است مطرح کردند و سپس آقای رحمانی به ارائه توضیحات پرداختند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه افزود: آقای رحمانی بحثشان این بود که باید بپذیریم در دوران تحریم قرار گرفته‌ایم و علاوه بر این، یک موج نقدینگی در جامعه به وجود آمده که این موج نقدینگی به سمت خودرو، ارز و دیگر بازار ها حرکت می‌کند و تلاطمی را در بازارها به وجود می‌آورد و طبیعتا نقدینگی هجوم آورده به سمت بازار خودرو تلاطمی را هم در بازار خودرو به وجود آورده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر مسئولان و وزارت صمت، خود مردم نیز باید در خصوص حوزه خودرو همراهی داشته باشند و نکات لازم را رعایت کنند.

عزیزی افزود: بانک مرکزی نقدینگی و بازار را به خوبی کنترل و ثبات خوبی را ایجاد کرده بود اما مشخص نیست چرا نتوانست به این امر تداوم بخشد تا اوضاع بازارها از جمله بازار خودرو کنترل شود.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه افزود: در حال حاضر خودروسازان ظرفیت خود را از روزانه ۴۰۰ دستگاه به ۴هزار دستگاه رسانده‌اند که البته هنوز کافی نیست و ممکن است باز هم بازار سیاه به وجود آید. زیرا همه این تعداد خودرو تجاری نخواهند شد و حدود ۳۰ درصد از این خودروها به دلیل مشکلات حوزه قطعه سازی و کمبود قطعه به بازار نخواهند رسید.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8475
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)