یکشنبه 9 جولای 2017 - 19:26

مقابله شرکت‌های آمریکایی با برابری مالیاتی در اتحادیه اروپا

اپل و استارباکس که به‌تازگی مجاب شده‌اند مالیات های خود را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرداخت کنند، سر ناسازگاری با این مساله گذاشته‌اند.

مقابله شرکت‌های آمریکایی با برابری مالیاتی در اتحادیه اروپا

شرکت های آمریکایی همچون اپل و استارباکس که به تازگی از طرف کمیسیون اروپا مجاب شده‌اند مالیات‌های خود را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرداخت کنند، سر ناسازگاری با این مساله گذاشته اند.

به گزارش نگاه اقتصادی، در همین راستا، وزیر دارایی فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که زمان آن است که اتحادیه اروپا شرکت‌های چند ملیتی همچون غول های آمریکایی آمازون، فیس بوک و گوگل را مجاب کند سهم منصفانه خود از مالیات را پرداخت کنند.

“برونو لو مر” در جمع مدیران فرانسوی و بین المللی در کنفرانسی در جنوب فرانسه گفت: از آنجا که باید با پوتین، ترامپ یا اردوغان (روسای جمهوری روسیه، آمریکا و ترکیه) سر و کار داشته باشیم، زمان آن است که اروپا به خود آید و از منافع اش دفاع کند تا گوگل، آمازون و فیس بوک را وا دارد بدهی مالیاتی شان به اروپا را پرداخت کنند.

در همین حال، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا گفته است اتحادیه اروپا در صورت اعمال تعرفه های مجازاتی بر فولاد از طرف آمریکا، به این مساله پاسخ می دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا در تدارک اعمال تعرفه بر واردات فولاد است.
ماده ۲۳۲ قانون گسترش تجارت مصوب ۱۹۶۲ به رئیس جمهوری آمریکا امکان می دهد محدودیت هایی را در زمینه داد و ستد به دلایل مرتبط با امنیت ملی اعمال کند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در مورد واردات آلومینیوم نیز رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=850
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)