دوشنبه 10 جولای 2017 - 23:45

پنج محصول معدنی که سال گذشته رشد تولید را تجربه کردند

بهبود وضعیت تولید محصولات فولادی از یک سو و جبران عقب‌ماندگی‌های تولید آن‌ها از سوی دیگر از مهم‌ترین دلایل رشد تولید این محصولات است.

پنج محصول معدنی که سال گذشته رشد تولید را تجربه کردند

گزارش دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد تولید پارسال فولاد خام، محصولات فولادی، سنگ آهن، کنسانتره زغال‌سنگ و شیشه جام به عنوان پنج کالای منتخب معدنی و صنایع معدنی نسبت به سال ۱۳۹۴ حکایت دارد.

به گزارش نگاه اقتصادی از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، میزان تولید فولاد خام در سال ۱۳۹۴ حدود ۱۶ میلیون و ۵۳۸ هزار تن بود که پارسال با رشد ۹ درصدی به بیش از ۱۸ میلیون و ۱۹ هزار تن افزایش پیدا کرد.

در همین بازه زمانی تولید محصولات فولادی با رشد ۱٫۴ درصدی از ۱۷ میلیون و ۴۴۳ هزار تن در سال ۱۳۹۴ به بیش از ۱۷ میلیون و ۶۸۱ هزار تن در سال ۱۳۹۵ رسید.

بهبود وضعیت تولید محصولات فولادی از یک سو و جبران عقب ماندگی های تولید این محصول از سوی دیگر از مهمترین دلایل این تغییر تولید است.

پارسال تولید سنگ آهن و کنسانتره زغالسنگ با رشد ۴٫۲ درصدی و ۱۰٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ روبه‌رو بود.

میزان تولید سنگ آهن کشور در سال ۱۳۹۴ نزدیک به ۳۰ میلیون و ۴۲۷ هزار تن بود که با برنامه ریزی های انجام شده در سال ۱۳۹۵ به بیش از ۳۱ میلیون و ۷۱۱ هزار تن افزایش پیدا کرد.

همچنین پارسال بیش از یک میلیون و ۲۳۲ هزار تن کنسانتره زغالسنگ در کشور تولید شد که با در نظر گرفتن حدود یک میلیون و ۱۱۳ هزار تن کنسانتره تولیدی در سال ۱۳۹۴ میزان تولید این ماده معدنی رشد مثبت ۱۰٫۶ درصدی داشت.

شیشه جام دیگر محصولی بود که بر اساس گزارش ارایه شده توسط دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۵ رشد تولید را تجربه کرد.

بر این اساس در سال ۱۳۹۴ حدود ۷۲۷ هزار تن شیشه جام تولید شد که پارسال با تولید بیش از ۷۲۸ هزار تنی، رشد ۰٫۱ درصدی را ثبت کرد.

اطلاعات بیشتر در درگاه اینترنتی وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش «اطلاعات و آمار- گزارش سالانه» به نشانی www.mimt.gov.ir موجود است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=854
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)