- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

کمترین تعرفه برق کشور به خوزستان اختصاص دارد

وزیر نیرو گفت: کمترین تعرفه برق کشور به خوزستان اختصاص دارد و این مساله شرایطی عادلانه را بین استان های گرم ایجاد کرده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، حمید چیت‌چیان دوشنبه درحاشیه مراسم کلنگ‌زنی دو پست برق در اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث حقآبه طرح مقابله با ریزگردها و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بیان کرد :حقآبه طرح‌ ۵۵۰ هکتاری کاملا مشخص شده و اخیرا به تصویب دولت رسیده که به سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است.

وی ادامه داد: طرح ۵۵۰ هزارهکتاری با سرعت در حال اجراست و وزارت نیرو در این زمینه ۴۵هزارهکتار شبکه جدید را در دست اجرا دارد که این میزان علاوه بر ۲۷ هزار هکتاری است که به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان این‌که پروژه های بسیاری برای ارتقای آب‌رسانی به شهرهای استان در دست اقدام است، گفت: از جمله این پروژه ها می توان به خط آب غدیر اشاره کرد که آب‌رسانی از طریق آن به دشت آزادگان، اهواز، خرمشهر، آبادان و شادگان آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: توسعه شبکه آبرسانی و انتقال آب از سد دز کیفیت آب را ارتقا خواهد داد و همچنین با اجرای طرح آبرسانی در ۲ منطقه شمال شرق و جنوب شرق استان طرح های آبرسانی به شهرهای دیگر استان انجام خواهد شد که این دو طرح الان در مرحله اجرا می باشند و مردم استان به زودی از نتایج این طرحها بهره‌مند می‌شوند.

وزیر نیرو گفت: در خوزستان به سرعت در صدد توسعه شبکه خطوط انتقال و توزیع برق هستیم و هیچ‌گونه کمبود برقی در این منطقه نخواهیم داشت .

چیت‌چیان ادامه داد : ۲ پست عظیم ۱۳۲٫۴۰۰کیلو ولت شهید منفرد نیاکی و پیروزان دراهواز با هدف پایداری شبکه برق و جلوگیری ازنوسانات ولتاژ برق که عملیات اجرائی آن آغاز شد اثر بسیار جدی در برق خوزستان خواهد داشت و در مدت سه سال به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به گرمای شدید هوا در استان در این روزها و لزوم مدیریت بهینه مصرف برق افزود : از تمام مردم کشور به ویژه شهروندان خوزستانی درخواست همکاری در مدیریت مصرف برق را داریم تا با صرفه جویی کمک بسیاری به جلوگیری از رخ دادن خاموشی‌ها کنند.

وزیر نیرو بیان کرد: با احداث تصفیه خانه شرق اهواز آثار بسیار جدی در محیط زیست و بالا بردن کیفیت آب کارون خواهیم داشت.

چیت‌چیان ادامه داد: با وجود گرما و افزایش بار بر شبکه، پست‌ها و خطوط برق بعضی از مناطق در استان حوادثی از قبیل خاموشی خواهیم داشت که این امر ناشی از کمبود برق نیست.

همچنین وزیر نیرو و هیات همراه از تصفیه خانه شرق اهواز ، تصفیه خانه آب شماره ۲ اهواز بازدید و عملیات اجرایی گام نخست پست ۱۳۲/۴۰۰ کیلوولت GIS شهید منفرد نیاکی و پیروزان دراهواز را کلنگ‌زنی کرد.