شنبه 2 مارس 2019 - 11:53

بانک قرض‌الحسنه مهر در فهرست بانک‌های عامل حامی توسعه اشتغال

با تصویب نمایندگان مجلس، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به فهرست بانک‌های عامل قانون حمایت از توسعه اشتغال اضافه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اضافه شدن بانک قرض الحسنه مهر ایران به فهرست بانک‌های عامل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی موافقت کردند.

به گزارش نگاه اقتصادی، نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند الحاقی (۲) تبصره (۱۸) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۲) تبصره (۱۸) آمده است: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به فهرست بانک‌های عامل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اضافه می‌شود.

شایان ذکر است، بانک قرض الحسنه مهر ایران در طول ۱۱ سال فعالیت خود بالغ بر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده که بیش از ۱ میلیون و ۶۶ هزار فقره آن به اعتبار ۱۱۵ هزار میلیارد ریال در طول ۱۱ ماه سال ۱۳۹۷ اعطا شده و ۵۵ درصد از این تسهیلات، به حمایت از نیروی انسانی بنگاه های اقتصادی و مراکز تولیدی و صنعتی تخصیص داده شده است.

همچنین قابل توجه است که بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۳۳ هزار میلیارد ریال در حوزه های اشتغالزایی و کارآفرینی، کمک به ارتقاء و بهبود معیشت خانواده از طریق تامین مالی برای رفع مایحتاج ضروری، حمایت از مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، رشد شاخص های سلامت با حمایت از بهداشت و درمان، کاهش آسیب های اجتماعی از طریق توانمندسازی زندانیان جرائم غیرعمد و … پرداخت شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8635
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)