- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

قطع سرویس‌های هوشمند تلفن از امروز (+معرفی سرویس‌ها)

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران از غیرفعال شدن سرویس های هوشمند (آی.ان) از بیستم تیرماه خبر داد و اعلام کرد: مشتریان در سراسر کشور برای استفاده از این خدمات باید به دفتر امور مشتریان مخابرات منطقه خود مراجعه کنند.

به گزارش نگاه اقتصادی، شبکه هوشمند (آی.ان) از لحاظ ساختار به گونه ای است که در لایه‌ای بالاتر از شبکه‌های معمول مخابرات (شبکه تلفنی، همراه و دیتا) قرار می گیرد و مشترکان می توانند از انواع خدمات آن به آسانی و با سرعت استفاده کنند.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: مشتریان متقاضیان سرویس‌های هوشمند باید برای استفاده بهتر و بهینه از این خدمت و جلوگیری از قطع این سرویس‌ها به دلیل کارکرد بی‌رویه به دفترهای امور مشتریان مراجعه و این سرویس‌ها را فعال کنند.

داوود زارعیان تاکید کرد با توجه به قطع سرویس‌های هوشمند از بیستم تیرماه افزود: مشتریانی که به استفاده از این خدمت مایلند (مالک یا مستاجر به شرط ارایه اجاره‌نامه) می توانند با درخواست کتبی با قید زمان معین برای فعال کردن این خدمت اقدام کنند.

به گزارش نگاه اقتصادی، مهم‌ترین سرویس‌هایی که شبکه هوشمند ارائه مى‌کند، عبارت‌اند از:

* سرویس صندوق پستیVMS

این سرویس قادر به ثبت پیام‌هاى تلفنى نمابر و ایمیل براى مشترکین است. از این سرویس به‌عنوان تلفن مجازى نیز مى‌توان بهره گرفت.

* سرویس مکالمات انبوه ( Mass calling service ( MSC

با استفاده از این سرویس اپراتور شبکه مى‌تواند به‌طور موقت یک شماره تلفن را برای استفاده کننده از سرویس اختصاص دهد و هر زمانى که یک مکالمه با این شماره برقرار شود، استفاده‌کننده یک پیام را دریافت می‌کند تا نسبت به وارد کردن اعداد بیش‌ترى برای نشان دادن یک اولویت یا تقدم اقدام کند.

* سرویس نظرسنجى (Tlevoting (VOT

این سرویس یکى از سرویس‌هاى زیرگروه سرویس مکالمه انبوه است که شامل سرویس VOT یا نظرسنجى تلفنى است. در این نظرسنجى جواب سوال اهمیت ندارد و فقط دادن راى و جمع‌آورى نظر مورد توجه است.

* سرویس کارت اعتبارى یاPrepaid card Service PCS

براى استفاده از این سرویس، باید کارت‌هاى اعتبارى به مبلغ ۲۰ هزارریال را از دفاتر امور مشترکین و خدمات ارتباطى یا بخش خصوصى تهیه کرد و سپس با یک تلفن معمولى (همگانى–ثابت) مى‌توان با هر نقطه از کشور یا خارج از کشور یا حتى داخل شهر تماس بر قرار کرد و هزینه تماس از کارت اعتبارى مربوطه کسر مى‌شود. پس از خرید کارت دو شماره شامل یک شماره ۱۰ رقمى که شماره کارت است و یک شماره چهاررقمى که رمز عبور است، روى کارت نوشته شده است که براى برقرارى ارتباط مورد استفاده قرار مى‌گیرد.

براى برقرارى ارتباط ابتدا باید شماره یا عدد ۹۰۰ را روى هر نوع تلفن (همگانى یا ثابت) که کد ورودى به شبکه هوشمند است را شماره‌گیرى کرد. سپس با توجه به تذکرات راهنما با انتخاب شماره یک (فارسى) یا ۲ (انگلیسى) یا ۳ (عربى) زبان مورد نظر را انتخاب کرد. سپس شماره کارت مندرج در کارت اعتبارى را وارد و کلید پوند (#) و بعد از آن رمز عبور را وارد کرد و سپس کلید پوند (#) را فشار داد و در نهایت شماره مخاطب را وارد کرد و کلید پوند (#) را فشار داد.

* سرویس شبکه خصوصى مجازى Virtual Private Network – VPN

با وجود شبکه هوشمند و با استفاده از امکانات شبکه عمومى مى‌توان یک شبکه اختصاصى مجازى برقرار کرد. سرویس شبکه خصوصى مجازى براى یک شبکه اختصاصى براى شرکت‌ها یا سازمان‌هاى داراى واحدهاى گسترده در سطح شهر و شهرستان یا خارج از کشور مى‌شود.

* سرویس تفکیک هزینه یا خدمات مشاورهاى PRM – Premium Rate Service

این سرویس براى اپراتورها این امکان را فراهم مى‌کند که اطلاعات فروش و عرضه محصولات یا خدمات مشاوره‌اى خود را با یک روش اقتصادى ارائه کند.

* سرویس مکالمه مجانى FPH – Free Phone

این سرویس قابلیت انعطاف در مسیریابى و شارژ معکوس را بر اساس شرایط مختلف مورد تقاضا ارائه مى‌دهد. در حقیقت مشترک این سرویس مى‌پذیرد که هزینه مکالمات دریافتى به عهده او باشد و برای هرگونه مکالمه شارژ شود. پرداخت هزینه ارتباط توسط شرکت یا مشترک تلفن‌شونده باعث تشویق مشتریان در برقرار ارتباط و راه حلى براى توسعه شرکت یا سازمان دارنده این سرویس است.