سه‌شنبه 5 مارس 2019 - 6:39

امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه پیام نور و سازمان نظام روانشناسی

رییس دانشگاه پیام نور از امضای تفاهم‌نامه مشترک بین این دانشگاه و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در راستای تبادل تجارب علمی خبر داد.

رییس دانشگاه پیام نور از امضای تفاهم‌نامه مشترک بین این دانشگاه و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در راستای تبادل تجارب علمی خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدرضا زمانی، هدف از امضای این تفاهم‌نامه را تحقق اصل عدالت محوری و ایجاد فرصت های برابر برای رشد و شکوفایی علمی و فرهنگی دانشجویان برای تبادل افکار و تجارب علمی و امکانات پژوهشی، فرهنگی و آموزشی بین هر دو سازمان عنوان کرد.

وی با تاکید بر استفاده از پتانسیل موجود بین دو سازمان در جهت تحقق اهدافی که در این تفاهم‌نامه اشاره شده است، گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه پیام در اقصی نقاط کشور و همچنین کارکرد ملی سازمان نظام روانشناسی، این تفاهم نامه بی شک اثرات عمیق در پهنه کشوری خواهد داشت.

زمانی با اشاره به کمک سه جانبه دانشگاه پیام نور در تحقق این تفاهم نامه افزود: دانشگاه پیام نور با بیش از ۴۵۰ هزار دانشجو و خانواده های آنها تعداد قابل توجهی از اقشار جامعه را در بر دارد و از طرفی با توجه به تربیت نیروهای متخصص و علمی در زمینه روانشناسی، می تواند کمک قابل توجهی در پیشبرد اهداف مشترک این تفاهم نامه داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: باید افرادی توانمند را برای تحقق این تفاهم نامه مشترک در نظر بگیریم تا در اسرع وقت با دقت و وسواس در پیشبرد اهداف تلاش کنند.

محمد حاتمی، رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز در این جلسه سپردن کارها به افراد متخصص را از افتخارات نظام اسلامی دانست و گفت: سازمان نظام روانشناسی کشور یک سازمان فرابخشی است که تایید مجوزها، نظارت و توانمندسازی آن‌ها سه وظیفه اصلی این سازمان است.

وی با اشاره به صدور ۵ هزار پروانه تخصصی در این سازمان گفت: سازمان نظام روانشناسی کشور ۲۶ هزار عضو دارد و ۲۰ هزار نفر دیگر نیز در نوبت دریافت پروانه از این سازمان هستند.

حاتمی از علاقه بیشتر افراد جامعه برای تحصیل در رشته های روانشناسی و مشاوره در ایران خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی روانشناسی در داخل و خارج از ایران مشغول به تحصیل در این رشته می باشند.

رییس سازمان نظام روانشناسی ایران افزود: دانشگاه پیام نور در حوزه روانشناسی ظرفیت عظیمی از اساتید و دانشجویان را در اختیار دارد که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور نیز در این مراسم با اشاره به نیاز جامعه به رشته روانشناسی در کشور گفت : در دوران چهل ساله بعد از انقلاب اندیشمندان و روانشناسان با تجربه ای درزمینه روانشناسی تربیت شده است.

محمدهادی امین‌ناجی، مشاوره و علمی نگاه کردن به مساله روانشناسی در راستای خدمت به دانشجو و اقشار مختلف جامعه را از مهترین رسالت های دانشگاه پیام نور عنوان کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8798
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)