چهارشنبه 12 جولای 2017 - 5:27
معظمی در آستانه پنجاهمین سال تاسیس ایدرو :

وجود سازمان‌های توسعه‌ای نیاز کشور است

تفاوت امروز سازمان گسترش با دیروزش در این است که دیروز دولت‌محور بود اما امروز دیگر بنا نیست که کار دولتی کند، بلکه نقش حمایتی دارد‌.

وجود سازمان‌های توسعه‌ای نیاز کشور است

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) همزمان با پنجاه سالگی این سازمان توسعه‌ای با اشاره به خدمات ارزنده‌ای که ایدرو در کشور ارائه داده است، گفت: سازمان گسترش در سال ۱۳۴۶ براساس یک اندیشه بزرگ و شرایط خاصی که کشور داشته است، تشکیل ‌شد و باید به این مناسبت از خدمات بسیار ارزشمند جناب آقای دکتر نیازمند، بنیان گذار این سازمان قدردانی کنم چراکه منشا خدمات بزرگی شدند.

به گزارش نگاه اقتصادی، منصور معظمی در گفت‌وگو با ایدرو نیوز اظهار داشت: آن روز تفکر حرکت به سمت صنعتی شدن کشور بود، به همین دلیل دولت کمک می‌کند تا کارهای بزرگی انجام شود. اگر نگاهی به صنایع سنگین مثل هپکو، ماشین‌ساز‌ی‌ها، تراکتورسازی‌ها و … داشته باشید می‌بینید که تمام این موارد توسط سازمان گسترش ایجاد شده است و تفکر شکل‌گیری صنعتی‌شدن با این‌کار استارت می‌خورد.

این مقام ارشد ایدرو در تشریح ویژگی های ایدرو تصریح کرد: این سازمان یک اختلاف ویژه با بسیاری از سازمان‌های دیگر داشته و دارد و آن ثبات مدیریتی است. در زمان پیش از انقلاب ثبات مدیریتی حاکم بود که به نظرم در طی آن سال‌ها خوب راهبری شد. در واقع هر‌جا که ثبات مدیریتی حاکم باشد آثار مثبت آن را خواهید دید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ضرورت وجود سازمانی چون ایدرو در کشور اظهارداشت: بخش خصوصی ما به ظرفیت‌های لازم نرسیده و ازسوی دیگر ظرفیت‌هایی وجود دارد که بخش خصوصی علاقه‌مند به حضور در آنهاست لذا در شرایط فعلی وجود سازمان‌های توسعه‌ای یک نیاز به شمار می‌آید.

معظمی با تاکید بر اینکه ایدرو امروز با گذشته تفاوت‌های زیادی کرده است، اظهار کرد: تفاوت امروز سازمان گسترش با دیروزش در این است که دیروز دولت‌محور بود، اما امروز دیگر بنا نیست که کار دولتی کند، بلکه نقش حمایتی دارد‌.

وی افزود: آن‌چه ایدرو را از دیگر سازمان های توسعه ای متمایز می کند تداوم خدمات و فعالیت های آن در همه شرایط و عرصه های مختلف کشور است. حتی در زمان تحریم ها هم ایدرو فعالیت های چشمگیر خود را متوقف نکرد و امروز هم که به برکت برجام شرایط برای توسعه اقتصادی کشور بیش از پیش فراهم شده بازهم درخشش ایدور در عرصه های اقتصادی مختلف قابل مشاهده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=894
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)