- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

اجرای پروژه آبرسانی به استان کرمان با تسهیلات ۱۰هزار میلیارد ریالی

مشارکت‌نامه پروژه آبرسانی به استان کرمان که از سوی بانک صنعت و معدن و ۹ بانک دیگر عضو سندیکای این پروژه با تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد ریالی تأمین مالی می شود با حضور استاندار کرمان، مدیران عامل ۱۰ بانک کشور و نمایندگان وزارت نیرو به امضا رسید.

به گزارش نگاه اقتصادی از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، براساس این مشارکت‌نامه که صبح امروز به امضای طرفین رسید، این بانک در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و انجام مسؤلیت های اجتماعی خود به عنوان یک بانک توسعه ای فعال در عرصه اقتصاد کشور، تأمین مالی پرو‍ژه آبرسانی به استان کرمان را آغاز کرد.

حسین مهری، رییس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن با تأکید بر این نکته که شبکه بانکی برای ارتقای سطح معیشت مردم در این طرح سهیم گشته است، افزود: نقش بانک صنعت و معدن در اجرای طرح های بزرگ توسعه ای، صنعتی و تولیدی غیر قابل انکار است و پروژه ‌آبرسانی به استان کرمان، کار ارزشمندی است که با حمایت سندیکایی متشکل از بانک های صنعت ومعدن، ملی، صادرات، سپه، تجارت، ملت، رفاه، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک و همکاری وزارت نیرو و با پیمانکاری شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور به انجام می رسد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط حاضر کشور، اهمیت سرمایه گذاری در حوزه آب در کشور به عنوان یکی از مهمترین چالش های پیش رو مشهود است و به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری در چنین طرح هایی، ضرورت ورود شبکه بانکی برای مشارکت در بخش های زیربنایی و به ویژه طرح های آبرسانی مطرح می شود.

مهری خاطرنشان کرد: تأمین مالی پروژه های حساس و مهم این چنینی، دستاورد عظیمی در راستای برقراری عدالت اجتماعی محسوب می شود و این بانک در اجرای سیاست های دولت برای محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر برخوردار همواره پیشرو بوده است.

وی تصریح کرد: مقوله تأمین آب در بخش های مصرفی، صنعتی و کشاورزی در استانهایی که در مناطق گرم و خشک کشور قرار دارند، بسیار حائز اهمیت است و اجرای طرح های آبرسانی از مهمترین اقدامات دولت است که در سالهای اخیر اهتمام ویژه ای برای انجام آن وجود دارد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اذعان داشت: هدف از عقد این مشارکتنامه استفاده از توانمندی و تخصص بانک صنعت و معدن در تأمین مالی پروژه‌های بزرگ دولتی بوده و تأثیر بسزایی در وضعیت معیشت و رونق صنایع این استان خواهد داشت.