پنج‌شنبه 13 جولای 2017 - 1:20

ایفای مجدانه مسئولیت‌های اجتماعی توسط بانک ملت

بیگدلی گفت: در بانک ملت تلاش کردیم با توجه اساسی به نماز و فضایل اخلاقی پاکدستی را ترویج کنیم و درنتیجه کمترین آمار اختلاس را در بانک ملت شاهد بوده‌ایم.

اولین همایش سراسری «شورای اقامه نماز و ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی» با حضور محمد بیگدلی؛ رییس هیأت‌مدیره بانک ملت، حسن روستا؛ عضو هیأت‌مدیره این بانک، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی‌نسب؛ مشاور عالی ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده؛ رییس مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم، شهرام تیموری؛ دبیر ستاد اقامه نماز وزارت امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مدیران بانکی و ائمه جماعات سراسر کشور، به همت بانک ملت برگزار شد.

* تشکیل سه کارگروه در همایش نخست

به گزارش نگاه اقتصادی، در ابتدای این همایش، حسن روستا؛ عضو هیأت‌مدیره بانک ملت با بیان این‌که سه کارگروه در این همایش تشکیل شده است، اظهار داشت: بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی، فراهم کردن زمینه‌ها و زیرساخت‌های مناسب برای برداشتن گام‌های فرهنگی بلند، جامه عمل پوشاندن به تحرکات فرهنگی و سازمانی، حفظ و تثبیت فرصت‌ها و تبدیل تهدیدهای فرهنگی به‌فرصت با بهره‌گیری از ائمه جمعه در فعالیت‌های فرهنگی بانک به‌صورت یک جریان سازمان‌یافته برای تحقق اهداف فرهنگی، ازجمله موضوعاتی است که توسط این کارگروه‌ها مورد بحث و بررسی واقع می‌شود.

به گفته وی، در این همایش گزارشی از عملکرد استان‌ها در مورد وضعیت نمازخانه‌ها و مشکلات آن‌ها تهیه شده است که بررسی خواهد شد.

روستا با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای اقامه نماز و ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی به‌صورت هر دو هفته یک‌بار از آبان‌ماه سال گذشته تاکنون یعنی از زمان تشکیل شورای جدید، افزود: برگزاری مسابقاتی همچون «نماز و انسان برتر» و «نماز و مهربانی»، تشکیل شورای اقامه نماز در ۵۰ اداره کل مناطق تهران و شهرستان‌ها، نظم‌بخشی به پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات، ایجاد نمازخانه با فضای مناسب در ساختمان‌های اداره کل حراست و تشکیل جلسات ائمه جمعات در سطح تهران از جمله اقدامات شورای اقامه نماز بوده است.

وی ادامه داد: تکمیل، تصویب و ابلاغ برنامه راهبردی اقامه نماز بانک، فعال‌سازی کارگروه‌ها، اجرای دوره آموزش احکام مرتبط با نماز برای کارکنان، برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران با رویکردهای «مسئولیت همگانی در اقامه نماز» و «نماز و سلامت معنوی»، تجلیل و تقدیر از فعالان و خادمان نماز و بهبود فضای نمازخانه از دیگر اقدامات شورای اقامه نماز در سال گذشته بوده است.

* کمترین آمار اختلاس در بانک ملت

در ادامه این همایش، محمد بیگدلی، رییس هیأت‌مدیره بانک ملت درخصوص ایفای مسئولیت اجتماعی این بانک در راستای بهبود فضایل اخلاقی جامعه گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید به موضوع فضایل اخلاقی توجه زیادی کنند چرا که به سبب حساسیت این بخش، خطر کشیده شدن به فساد در این نوع سازمان‌ها بیشتر است.

وی تصریح کرد: کسانی که با مسایل مالی سروکار دارند، بیشتر در معرض خطر فساد قرار می‌گیرند و بر همین اساس، در بانک ملت تلاش کردیم با توجه اساسی به نماز و فضایل اخلاقی پاکدستی را ترویج کنیم که نتیجه این شده است که کمترین آمار اختلاس را در بانک ملت شاهد باشیم.

بیگدلی افزود: بحران‌های اجتماعی و فردی در عصر حاضر بیش از آن‌که ناشی از ضعف علمی و صنعتی باشد، ناشی از انحطاط اخلاقی است و انسان‌ها هرجا که از فضایل اخلاقی دور شدند، به تباهی نزدیک شدند. بنابراین سعی کردیم به لحاظ ارتباط با عموم مردم، درکنار پیشرفت اقتصادی به بالابردن معنویت در بانک ملت نیز توجه کنیم.

وی با بیان این‌که در چند سال اخیر بانک‌ها در کلام مردم و مسئولان مظلوم واقع شدند، اضافه کرد: این در حالی است که در آغاز هر کاری در کشور ما این بانک‌ها هستند که پا پیش می‌گذارند و بانی تولید و اشتغال می‌شوند.

رییس هیأت‌مدیره بانک ملت در خصوص سایر نقش‌های بانک ملت در ایفای مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: تاکنون ۶۵ واحد مدرسه برای حمایت از دانش‌آموزان بااستعداد در مناطق محروم احداث کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که در بانک ملت تنها هدف ما کسب سود نیست بلکه توجه به مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه جزو اولویت‌های ماست، افزود: با اعطای تسهیلات اشتغال به یک میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد که سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کردند، این افراد اکنون موفق به ایجاد درآمد برای خود شده و از پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند. با این‌حال امسال نیز بانک ملت ۲۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اختصاص داده است.

رییس هیات مدیره بانک ملت ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های ما درحوزه ایفای مسوولیت اجتماعی می‌توان به تجهیز هزار کتابخانه در مناطق دورافتاده و محروم و همچنین احداث ۱۳ خانه بهداشت اشاره کرد.

وی در پایان با تاکید بر این‌که برای ایجاد اشتغال و تولید کوشش بسیار داریم، خاطرنشان کرد: خداوند این منت را بر ما نهاد که بتوانیم با دست‌های بانک ملت گره مشکلات هموطنان خود باز کنیم و در این راه کوتاهی نخواهیم کرد.

* تبلیغات محیطی مناسب در شعب بانک ملت

در ادامه این همایش، سیدمحمد طباطبایی‌نسب، مشاور عالی ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: در ذهن جوانان ممکن است شبهاتی وجود داشته باشد و کار برخی از شبکه های اجتماعی ایجاد این شبهات است که باید علما به رفع این شبهات کمک کنند .

وی افزود: بانک ملت جامعه هدفی دارد که باید برای آنها برنامه‌ریزی کرد که بخشی از این برنامه‌ریزی می‌تواند تبلیغات محیطی در شعب بانک‌ها باشد.

طباطبایی با بیان این‌که دو برنامه قرآن برای انسان در دو عرصه زندگی فردی و زندگی سیاسی به ترتیب تقوا و مقاومت است، ادامه داد: شورای نماز و ترویج فرهنگ اخلاق اسلامی با ایجاد بنرهایی از شعارهای تاثیرگذار می‌تواند در این زمینه نقش ایفا کند.

حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده؛ رییس مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم نیز در این همایش، با اشاره به این‌که سه برابر رقم جمعیت در ایران، حساب بانکی در کشور وجود دارد، گفت: تفاوت یک نمازگزار با نهادی همچون شورای اقامه نماز همچون تفاوت شناگر با نجات‌غریق است و مصداق توفیر فرد متقی با امام (پیشرو) متقی.

 

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=899
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)