- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

لزوم توجه به نظرات “نظام پزشکی” برای موفقیت طرح تحول سلامت

یک کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی پیشنهادهایی را برای ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت ارایه داد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمدرضا جعفریان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن حمایت و استقبال از سخنان رییس جمهور درباره تداوم اجرای طرح تحول سلامت، گفت: به دولت دوازدهم و ریاست جمهوری پیشنهاد می کنیم که برای حمایت عملی از طرح تحول سلامت در بودجه سالیانه کشور منابع مستمری را به این طرح اختصاص دهند.

وی توجه نظرات سازمان نظام پزشکی به عنوان یک مرجع تخصصی در حوزه پزشکی را برای موفقیت طرح تحول سلامت ضروری ارزیابی و اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی با همکاری انجمن های علمی و تخصصی دیدگاه‌هایی را درباره اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح تحول سلامت دارند که باید مورد توجه قرار گیرد تا این طرح مترقی که مورد حمایت آحاد مردم ایران و همچنین ریاست محترم جمهوری قرار دارد به بهترین نحو اجرا شود.

این کاندیدای انتخابات نظام پزشکی برنامه خود در این انتخابات را پیگیری دغدغه ها و مشکلات جامعه پزشکی عنوان کرد و گفت: عملیاتی شدن این برنامه ها به حضور پویای جامعه پزشکی کشور و بویژه انسجام درونی سازمان نظام پزشکی وابسته است که امیدوارم به وقوع بپیوندد.

جعفریان ارتباط مستمر و پویا با مجلس شورای اسلامی را یکی از مهم‌ترین اصول کاری در سازمان نظام پزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: این کار باید در راستای استیفای حقوق از دست رفته سازمانی همانند تعیین تعرفه ها، اصلاح روش و ساز و کار تعیین تعرفه برای گروه های مختلف پزشکی مورد توجه سازمان نظام پزشکی باشد.

وی ادامه داد: همچنین رایزنی مناسب جهت جلوگیری از وضع قوانین دست و پاگیر برای گروه های پزشکی و ارائه پیشنهادات و مستندات مطالعات توجیهی در راستای تثبیت حقوق حقه پزشکان و سازمان نظام پزشکی نیز در گرو تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی است.

جعفریان رایزنی موثر و تعامل سازنده با قوه قضائیه را از دیگر اولویت های سازمان نظام پزشکی عنوان گرد و گفت: تثبیت هرچه بیشتر سازمان نظام پزشکی بعنوان سازمان تخصصی پیگیری دعاوی و شکایات و سعی در بازگرداندن تصمیم در مورد تعیین تعرفه به سازمان نظام پزشکی از جمله مسائلی است که بایستی در تعاملات برون سازمانی دنبال شود.

وی توجه به منافع و مصالح جامعه پزشکی و آحاد مردم را از جمله وظایف سازمان نظام پزشکی دانست و اظهار داشت: این ملاحظه در مورد تعیین تعرفه های پزشکی باید مورد توجه باشد و نمایندگان جامعه پزشکی بایستی در مورد تعیین تعرفه واقعی به نحوی عمل کنند که هم مورد انتظار اقشار پزشکی بوده و از طرف دیگر بیماران و همه آحاد مردم نیز در معرض آسیب قرار نگیرند.
به اعتقاد وی، تقویت جایگاه طب عمومی با ایجاد نقش پر رنگ تر در خصوص نظام ارجاع و پزشک خانواده از دیگر مسائل حائز اهمیت در نظام بهداشت و درمان کشور است که سازمان نظام پزشکی باید در راستای تحقق این اهداف حرکت کند.
این کاندیدای انتخابات نظام پزشکی رفع تداخلات و اختلافات بین رشته ای با استفاده از کوریکولوم‌های آموزشی با همکاری انجمن های علمی و تخصصی را از دیگر اولویت های این سازمان برشمرد.

جعفریان در ادامه به ارزیابی مهم‌ترین اولویت های درون سازمانی در سازمان نظام پزشکی پرداخت و گفت: چابک سازی سازمان نظام پزشکی براساس تدوین و بازنگری تشکیلات سازمانی و شفافیت مالی سازمان با ارائه گزارش های دوره ای در سایت سازمان نظام پزشکی را از دیگر اولویت های خود در این دوره از انتخابات برشمرد.

وی در پایان اهتمام جدی جهت ایجاد سازمانی تمام الکترونیک را مورد تأکید قرار داد و گفت: با اجرای این برنامه‌ها ارائه خدمات به همه همکاران بصورت برخط انجام می شود.