جمعه 15 مارس 2019 - 20:57

لیفان X50 فیس‌لیفت رسماً رونمایی شد (+عکس)

فیس‌لیفت لیفان X50 به نام Lifan X50II معرفی شده است، خودرویی که از نظر ظاهری و فضای داخل به‌شدت مورد تغییر قرار گرفته است.

لیفان X50 خودروی هاچ‌بک جمع‌و‌جوری است که زمانی توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد. در زمان عرضه این خودرو و در نبود رقبای جدی، توانست فروش قابل ملاحظه‌ای را داشته باشد اما به مرور و با ورود رقبای سرسخت توسط دیگر خودروسازان داخلی، فروش این خودرو کاسته شد و حال نیز تولید و فروش آن به بم خودرو واگذار شده و چند وقتی است که حضور آن در بازار نیز کم‌رنگ‌تر از زمان اولیه عرضه شده است.

اما آن‌طورکه وب‌سایت رسمی شرکت لیفان منتشر کرده، فیس‌لیفت لیفان X50 به نام Lifan X50II معرفی شده است. خودرویی که از نظر ظاهری و فضای داخل به شدت مورد تغییر قرار گرفته و باید گفت که طراحی جدید این خودرو بسیار پخته‌تر از قبل شده است.

در ظاهر تفاوت‌های زیادی میان نسخه اول و نسخه دوم لیفان X50 دیده می‌شود و با دیدن تصاویر نسخه دوم این خودرو، بدون شک با تفاوت‌های این دو نسخه آشنا خواهید شد که در قسمت جلوی آن چهره اتومبیل نسبت به نسخه اول کاملاً تغییر کرده است، اما در قسمت عقب از همان فرم قاب چراغ نسخه اول استفاده شده و تنها طراحی آن اصلاح شده و مورد دیگر شب نمای عقب خواهد بود که از قسمت مشکی رنگ سپر به قسمت رنگی سپر منتقل شده است تا بهتر دیده شود.

بزرگ‌ترین تغییر قسمت عقب هم خروجی‌های اگزوز جدید خواهد بود که با قاب کرومی در دو طرف سپر نصب شده است و به نظر می‌رسد که جعلی باشند و صرفاً جنبه تزئینی داشته باشند. هرچند علاوه بر ظاهر، در داخل کابین هم تغییرات نسبتا خوبی اعمال شده و از یک صفحه نمایشگر لمسی ثابت در بالاترین قسمت داشبورد استفاده شده است که برای کارایی بهتر اندکی به سمت راننده زاویه گرفته است. موارد دیگر داخل کابین استارت دکمه‌ای، صفحه کیلومتر جدید، اصلاح کنسول مرکزی و استفاده از کنترلر CAN-BUS خواهد بود که بر روی خودروهای لوکس مورد استفاده قرار گرفته است و پایداری اتومبیل، قابلیت اطمینان و همچنین کنترل الکترونیکی هوش مصنوعی را تضمین می‌کند.

برای ایمن سازی اتومبیل و همچنین کاهش وزن اتومبیل، شرکت سازنده از ورق‌های فولادی سبک وزن با مقاومت بالا استفاده کرده است که حدود ۴۲ درصد مقاومت بیشتری نسبت به ورق‌های فولادی معمولی داشته و قادر به جذبه ضربات و گسترش آن به شاسی اتومبیل خواهد شد. هرچند شاسی بدنه توسط شرکت بریتانیایی MIRA تنظیم شده است تا پایداری کافی، قدرت بالا و همچنین ایمنی دوبرابر نسبت به گذشته داشته باشد.

بر روی چرخ‌های جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و همچنین بر روی چرخ‌های عقب اتومبیل از سیستم تعلیق بازوی نیمه مستقل استفاده شده است که نمونه آن در ماشین‌های سطح بالا مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند راحتی کافی برای سرنشینان خود داشته باشد. برای رانندگی و ایمنی ترمز، سیستم مانیتورینگ فشار هوا مورد استفاده قرار گرفته است و سیستم ترمز اتومبیل توسط جدیدترین نسخه از تکنولوژی‌های شرکت بوش از جمله EBDو ABS و همچنین سیستم کمک ترمز BAS حمایت می‌شود.

از بابت ایمنی نسخه دوم لیفان ایکس ۵۰ (X50II) ارتقا یافته، زیرا این خودرو مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی شرکت بوش است، مجهز به سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک بوده، ایموبلایزر الکترونیکی پیشرانه دارد، برای سرنشینان جلو کیسه هوا تعبیه شده، چراغ‌های جلو اتومبیل مجهز به چراغ‌های مخصوص روز هستند، قفل خودرو هنگام تصادف به صورت خودکار باز می شود و همچنین نسخه جدید لیفان ایکس ۵۰ به یک سیستم ترمز پارک الکترونیکی مجهز شده است تا کاربران زحمت کشیدن اهرم ترمز دستی را به خود ندهند، هرچند نسخه‌های پایه اتومبیل با ترمز دستی معمولی عرضه خواهد شد.

و اما در بخش فنی شرایط کمی تغییر می کند و نسخه دوم لیفان ایکس ۵۰ یا به عبارتی دیگر X50II مشخصات فنی یکسانی با نسخه اصلی دارد. این خودرو به غیر از طول کلی ۴۱۳۵ میلی متر که به خاطر طراحی جدید آن است، دارای عرض مشابه ۱۷۲۲ میلی متر بوده، ارتفاع ۱۵۴۰ میلی متری دارد و همچنین فاصله بین دو محور آن به عدد ۲۵۵۰ میلی متر خواهد رسید که دقیقا همین ابعاد را می‌توان در نسخه اول لیفان ایکس ۵۰ هم پیدا کرد. حجم فضای بار اتومبیل در بیشترین حالت ممکن به ۱۱۷۰ لیتر خواهد رسید و در کنار آن ۱۸ فضای ذخیره سازی در اختیار سرنشینان داخل کابین قرار می دهد تا وسایل دم دست خود را در آنان قرار دهند.

برای تولید نیرو محرکه، لیفان X50II درست همانند نسخه اصلی به یک موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است که خروجی قدرت آن در دور موتور ۶۰۰۰ به چیزی حدود ۱۰۲ اسب بخار رسیده و گشتاور آن هم در دور موتور ۳۵۰۰ دور بر دقیقه به عدد ۱۳۳ نیوتن متر خواهد رسید که برای دریافت و هدایت این نیرو به سمت چرخ‌ها، از دو جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا جعبه دنده اتوماتیک انتقال متداول CVT استفاده شده است که در نسخه دستی وزن خشک اتومبیل به ۱۱۸۰ کیلوگرم رسیده و در نسخه اتوماتیک به ۱۱۹۵ کیلوگرم خواهد رسید و همین موضوع باعث می‌شود تا مصرف سوخت نسخه دستی برای کارکرد ۱۰۰ کیلومتر اتومبیل حدود ۶٫۳ لیتر و برای نسخه اتوماتیک حدود ۶٫۵ لیتر باشد. درست میزان مصرف سوختی که در نسخه های اول لیفان X50 هم شاهد آن هستیم.

حال باید دید آیا با ورود خط تولید لیفان X50 به خودروسازی بم، آیا این شرکت قصدی برای تولید و عرضه نسخه فیس لیفت لیفان X50 را به بازار ایران خواهد داشت یا خیر؟

منبع: خودروبانک

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9185
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)