جمعه 14 جولای 2017 - 0:00

ایجاد ۱۳۶ هزار شغل جدید در شهرک‌های صنعتی

رییس سازمان صنایع کوچک گفت: بیش از ۵۰ درصد نیروهای شاغل در بخش های صنعتی کشور در واحدهای فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال هستند.

ایجاد ۱۳۶ هزار شغل جدید در شهرک‌های صنعتی

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: در سال جاری ۱۳۶ هزار شغل مستقیم جدید در نواحی و شهرک های صنعتی کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، علی یزدانی روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در مازندران افزود که این تعداد شغل جدید به ظرفیت ۸۰۰ هزار شغل کنونی نواحی و شهرک های صنعتی کشور اضافه می شود.

وی تعداد شهرک و ناحیه صنعتی موجود در کشور را ۹۵۶ مورد اعلام کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد نیروهای شاغل در بخش های صنعتی کشور در واحدهای فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال هستند.

معاون وزیر صنعت با اعلام این که دولت تدبیر و امید برای احیا و رونق واحدهای صنعتی کشور در چهارچوب اقتصاد مقاومتی برنامه هایی را در دستور کار قرار داده است، افزود: تخصیص و اعطای ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی راکد از جمله این برنامه هاست.

* نوسازی پنج هزار واحد صنعتی قدیمی

یزدانی گفت: در همین راستا و برای احیای واحدهای صنعتی قدیمی، امسال پنج هزار واحد صنعتی با تکنولوژی قدیمی نوسازی می شوند.

وی تعداد واحدهای صنعتی فعال در کشور را ۸۴ هزار و ۹۴۹ واحد اعلام کرد و افزود: مازندران با سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی ، سهم حدود چهار درصدی در این بخش دارد.

* احیا و تجهیز ۲ هزار معدن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از احیا و تجهیز ۲ هزار بنگاه اقتصادی معدنی کشور به عنوان دیگر برنامه های دولت برای حمایت از این بخش نام برد.

وی گفت: هم‌اکنون ایران با داشتن ۱۰ هزار و ۲۳۱ معدن ، در جمع ۱۰ کشوری قرار دارد که بیشترین تعداد معدن را دارند.

یزدانی آمار معادن فعال کشور را پنج هزار و ۸۸۶ واحد اعلام کرد و افزود: استفاده و بهره وری بهینه از این ظرفیت های موجود در کشور می تواند علاوه بر افزایش رشد اقتصادی، زمینه های لازم برای اشتغالزایی را فراهم آورد.

* معرفی ۱۲۶ بنگاه صنعتی در فرابورس

معاون وزیر صنعت همچنین از تلاش برای وصل کردن تعداد بیشتری از بنگاه‌های صنعتی به بازار سرمایه به عنوان یکی از رویکردهای مهم اقتصادی دولت نام برد و گفت که امسال ۱۲۶ بنگاه اقتصادی در فرابورس معرفی می‌شوند که ماحصل تلاش در این زمینه است.

وی بازاریابی برای محصولات تولیدی واحدهای صنعتی را هم از دغدغه های دولت برشمرد و افزود : دولت یازدهم برای تحقق این مهم به بیش از ۳۰ کشور رایزن بازرگانی اعزام کرده است.

یزدانی همچنین از امضای تفاهم نامه با برخی کشورها برای اختصاص مراکز ثابت عرضه و نمایش محصولات ایران خبر داد و گفت : هم اکنون این تفاهم نامه در کشورهای عراق و چین محقق شده است و برای بقیه کشورها نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی از بازدید فعالان اقتصادی ایران از بنگاه‌های صنعتی ۱۷ کشور به عنوان یکی از دستاوردهای برجام در دولت تدبیر و امید یاد کرد.

در این مراسم از فعالان و تولید کنندگان برتر صنعتی مازندران قدردانی شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=924
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)