دوشنبه 18 مارس 2019 - 12:14

خدمات‌رسانی ۱۰۹ شناور در هرمزگان با ظرفیت ۶۰۰۰ مسافر و ۲۰۰۰ خودرو

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی در طرح ستاد تسهیلات سفرهای دریایی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی در طرح ستاد تسهیلات سفرهای دریایی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

به گزارش نگاه اقتصادی از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، الله‌مراد عفیفی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۹ فروند شناور مسافربری با پنج هزار و ۳۶۱ صندلی و ۵۹ فروند لندینگ کرافت با حمل یک‌هزار و ۹۶۰ خودرو و یک فروند شناور رو-رو با ظرفیت ۶۰۰ مسافر و ۱۲۰ خودرو در حال تردد هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۰ صندلی در بندر شهید حقانی و عمده لندینگ کرافت‌ها در بندر پل و لافت مستقر هستند.

وی افزود: معمولا از اواخر شهریور ماه اقدامات کنترل و بازرسی ایمنی شناورها انجام می‌شود و این دوره زمانی کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود که در اسفندماه این دوره به یک هفته می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشکر از همکاری مسؤولان، افزود: مسیرهای دریانوردی به شدت پایش می‌شوند و همچنین به صورت الکترونیکی با سامانه «وی تی اس» که در بندر شهید رجایی مستقر است، کنترل می‌شود.

عفیفی‌پور گفت: همه‌ساله در بهمن و اسفندماه، آموزش‌های رایگان بازآموزی برای بازرسان، قایقرانان، فرماندهان و خدمه شناورها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص خدمات‌رسانی بهتر برای مسافران، بیان داشت: نوروز ۹۸ دومین سالی است که میهمانداران در شناورها مستقر شده اند و این امر مورد استقبال میهمانان نوروزی و مسافران دریایی واقع شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی در ستاد نوروزی تسهیل سفرهای دریایی به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند.

عفیفی‌پور با اشاره به پروژه احداث زیرساخت اسکله های گردشگری جزیره قشم اظهار داشت: اشتغال پایدار و اثرگذار در بین جوامع بومی این جریره مورد توجه ما بوده و در این طرح، اسکله های شناور در هفت نقطه گردشگری در جزیره قشم و دو نقطه در شرق استان طراحی و نصب شده و امسال زیرساخت‌های این نقاط تکمیل شده‌است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9398
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)