جمعه 22 مارس 2019 - 13:41

کشتی‌های پرنده ۱۰هزار تنی در راهند (+عکس)

ساخت کشتی‌های پرنده برای حمل خودرو، مسافر و حمل کانتینر تا میزان ۱۰هزار تن توسط کشورهای کره جنوبی و آلمان به‌زودی عملیاتی می‌شود.

ساخت کشتی‌های پرنده برای حمل خودرو، مسافر و حمل کانتینر تا میزان ۱۰هزار تن توسط کشورهای کره جنوبی و آلمان به‌زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، در حالی که روسیه، وسیله نقلیه قابل پرواز در سطح آب تا میزان ۵۰۰ تن را ساخته است که قادر است در دریای خزر به پرواز درآید اما در این میان کره جنوبی کشتی بال‌دار با ظرفیت ۵۰ مسافر را آزمایش کرده است که البته شرکت Tandem Wing آلمان قصد ساخت کشتی های بال دار با ۱۰۰ صندلی و ظرفیت ۱۰۰ تا ۴۰۰ مسافر را دارد.

اگرچه طراحان کره جنوبی و آلمان حمل کالا با ظرفیت ۲هزار تن را پیشنهاد داده‌اند، اما محققانی هستند که قصد دارند این فناوری را تا ۱۰هزار تن برسانند.

مشکلی که در این ارتباط وجود دارد کنترل ترافیک در مناطق ساحلی است که این وسیله به آن نیاز دارد و باید سرویس‌دهی به آن در بنادر پیش‌بینی شود.

کشتی‌های پرنده Ekranoplan معادل یک هواپیمای تجاری بین ۶۰ تا ۲۰۰ متر بزرگی دارند و می توانند ۱۰ مایل بالاتر از سطح دریا پرواز کنند.

این وسیله نقلیه خودران از طریق کنترل از راه دور اداره خواهد شد و سرعت آن بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ مایل بر ساعت پیش‌بینی شده است.

این وسیله نقلیه تاثیرگذار قادر است خدمات ساحلی را نه تنها در بنادر داخلی کشورها ارائه دهد بلکه در بین کشورها نیز می تواند کالا یا مسافر را منتقل کند.

محققان تولید این نوع کشتی این کشتی‌ها را در نوع خود بی نظیر توصیف کرده‌اند، زیرا رقیب جدی برای کشتی ها به حساب می آید.

منبع: مانا

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9443
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)