جمعه 22 مارس 2019 - 1:43

عرضه یک خودرو شاسی‌بلند چینی دو دیفرانسیل به بازار ایران (+تصاویر)

ام‌جی RX5 به صورت چراغ خاموش وارد بازار کشور شده و به احتمال زیاد با آغاز روزهای کاری ۹۸، حضور این کراس‌اوور چینی در بازار کشور پررنگ‌تر خواهد شد.

ام‌جی RX5 که در سال ۱۳۹۷ وارد خط تولید شرکت “خودروسازی فردا” در سمنان شد، حال به صورت چراغ خاموش وارد بازار کشور شده و به احتمال زیاد با آغاز روزهای کاری ۹۸، حضور این کراس اوور چینی در بازار کشور پررنگ‌تر خواهد شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، آن طور که مشخص است، خودروسازی فردا برنامه ای برای معرفی ام جی RX5 ندارد و سیاست مشترک او با گروه سایک-ام جی، مشابه به سیاست بایک در بازار ایران است. همان طور که شرکت بایک ایرانیان، به‌صورت چراغ خاموش و عموما از طریق بازار آزاد بایک X25 را به دست مشتریان می رساند، خودروسازی فردا هم همان گونه ام جی RX5 را به جاده های کشور فرستاده است.

نیمه اول سال گذشته مشخص شد که تولید برخی محصولات ام جی در کارخانه خودروسازی فردا سمنان انجام می شود و به این صورت، سایک-ام جی با دو خط تولید محصولاتشان را در به بازار ایران عرضه می کنند. بعد از چند ماه از مشخص شدن سبک فعالیت ام جی در ایران، شاهد بودیم که وزیر صمت وقت، در بازدید از کارخانه خودروسازی فردا (اتومبیل سازی فردا) خط تولید ام جی RX5 را افتتاح نمود. با توجه به گزارش های رسیده از آن مراسم، خودروسازی فردا در ابتدای تولید RX5، این کراس اوور لوکس چینی را در دو تیپ فنی و امکاناتی به صورت SKD مونتاژ خواهد کرد.

حال شاهد هستیم که با آغاز سال ۱۳۹۸، در روزهای تعطیل رسمی برخی آگهی های فروش ام جی RX5 در فضای مجازی منتشر شده است. با پیگیری خبرنگار ” پایگاه خبری اسب بخار ” مشخص شد که گویا، فروش فوری RX5 از نیمه دوم اسفند ۹۷ آغاز شده بوده و برخی دلالان و نمایشگاه داران پای این کراس اوور چینی را به شوروم های خود باز کرده اند.

بر اساس اطلاعات موجود، خودروسازی فردا تعداد محدودی ام جی RX5 را با مدل سال قبل (۱۳۹۷) به بازار عرضه کرده و در شرایط فعلی تنها نمونه فول آپشن این خودرو امکان خرید و فروش را دارد. در حال حاضر قیمت ام جی RX5 فول آپشن دو دیفرانسیل ۴۲۵ میلیون تومان در بازار کشور تعیین شده و برخی آگهی ها عدد ۴۳۰ میلیون تومان را نشان می دهند.

بر اساس تجربه های گذشته، قطعا شرکت خودروسازی فردا ام جی RX5 را با قیمتی به مراتب کمتر از ۴۲۵ میلیون تومان در اختیار دلالان گذاشته و به صورت چراغ خاموش فروش آن را برای برخی افراد انجام داده است. حال این دلالان و واسطه ها هستند که بهای فراتر از ۴۲۰ میلیون تومان را برای این کراس اوور چینی انتخاب کرده اند و می خواهند تا با این کار، میزان گرایش بازار به این خودروی جدید را مورد سنجش قرار دهند.

ام‌جی RX5 تولید شده در خودروسازی فردا به پیشرانه دو لیتری توربو GDi مجهز است که توان ۲۱۷ اسب بخار را با گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر تولید می کند. این قدرت توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو و عقب منتقل می شود و سامانه AWD وظیفه توزیع مناسب نیرو را میان چهار چرخ خودرو دارد.

در ام جی RX5 فول‌آپشن امکاناتی به شرح زیر وجود دارد:

۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سیستم کنترل پایداری الکتریکی
ترمز پارک برقی و اتوهلد
کنترل حرکت در سراشیبی
کنترل شروع حرکت در سربالایی
تقسیم نیرو مساوی میان چرخ های جلو و عقب
کروز کنترل
سقف پانارومیک
استارت دکمه ای
سیستم تهویه دوگانه
دنده پشت فرمان
کامپیوتر سفر
سامانه استارت استاپ اتوماتیک
سنسور پارک جلو و عقب
درب صندوق برقی
مانیتور چند منظوره
آینه حساس به نور
صندلی های برقی جلو
تریم داخلی چرم ( مشکی و مارون- مشکی یک دست )
چراغ روشنایی روز
سنسور نور و باران
و…

در سال ۱۳۹۷، خودروهای چینی و غیر چینی جدیدی پا به بازار ایران گذاشتند که به خاطر مسائل تحریم، هیچگاه به جایگاه اصلی خود در میان رقبا دست پیدا نکردند. خودروهایی چون هاوال H9، سیتروئن C3، بایک X25 و… جز خودروهایی هستند که می توانستند تا با تیراژ بیشتر از شرایط فعلی، محبوبیت و بازار بهتری را در ایران داشته باشند. حال گویا قرار است که به خاطر سیاست های نامشخص خودروسازی فردا و سایک-ام جی، ام جی RX5 هم به این لیست اضافه شود و در آینده نزدیک به عنوان خودرویی گمنام و با تیراژ محدود در جاده های کشور تردد داشته باشد. اما شاید قضاوت در خصوص این سرنوشت کمی زود باشد و باید منتظر باشیم و ببینیم که در نهایت شرکت خودروسازی فردا چه توجیهی را برای این سبک فروش در نظر گرفته است؟

منبع: اسب بخار

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9465
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)