سه‌شنبه 19 مارس 2019 - 18:29

احتمال آزادسازی مشروط واردات خودرو در سال ۹۸

مشاور معاون امور استان‌های وزارت صمت اعلام کرد: آزادسازی بخشی از واردات خودرو و با تعرفه های پایین، در دستور کار وزارت صنعت برای سال ۹۸ قرار دارد.

ممنوعیت واردات خودرو به کشور، همواره از تصمیم های بحث برانگیز وزارت صنعت بوده و بسیاری اعتقاد دارند یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت بی رویه خودروهای داخلی و پیشرفت کند خودروسازی کشور، ممنوعیت واردات و عدم ایجاد جو رقابتی در بازار خودرو بوده است. با این حال، خبرهای خوبی از این حوزه مخابره شده و گویا وزارت صنعت، سعی در اصلاح روند گذشته دارد.

به گزارش نگاه اقتصادی از ایرنا، در جریان مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، مشاور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به موضوع واردات خودرو، عنوان کرد: بخشی از واردات خودرو به کشور، با هدف جلوگیری از افزایش روزافزون قیمت‌ها در بازار خودرو، آزاد خواهد شد.

وی ادامه داد: آزادسازی بخشی از واردات خودرو و با تعرفه های پایین، در دستور کار وزارت صنعت برای سال ۹۸ قرار دارد و هم‌اکنون در حال رایزنی با گمرک برای تحقق این امر هستیم. جلوگیری از افزایش قیمت خودروهای داخلی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، از جمله اهداف این طرح است.

به گفته ایرج موفق، هم اکنون این طرح در هیات دولت قرار دارد.

منتظر دریافت اخبار تکمیلی از این طرح در سال ۹۸ خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9472
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)