پنج‌شنبه 21 مارس 2019 - 6:18

دامنه جنگ تجاری چین و آمریکا به قطارها و اتوبوس‌ها رسید

واشنگتن قصد دارد تحریم هایی را علیه شرکت های قطارسازی و اتوبوس‌سازی چین اعمال کند تا مانع ورود آن‌ها به بازار آمریکا شود.

در پی وسعت گرفتن مناقشات تجاری چین و آمریکا، واشنگتن قصد دارد تحریم هایی را علیه شرکت های قطارسازی و اتوبوس سازی چین اعمال کند تا مانع ورود آن‌ها به بازار آمریکا شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، روزنامه اس‌سی از هنگ‌کنگ روز چهارشنبه نوشت: سناتورهای آمریکایی اولین گام را به‌تازگی برای جلوگیری از ورود این قطارها و اتوبوس‌ها و قطعات آن‌ها به آمریکا برداشته‌اند.

این مساله می‌تواند به‌خصوص به صنعت قطارسازی چین که به‌سرعت در حال رشد است و فروش بزرگی هم در شهرهای بوستون، شیکاگو و لس‌آنجلس داشته است، خسارت وارد کند.

گزارش حاکی است که اقدام سناتورهای آمریکایی در ممنوع‌کردن این صنعت باعث می‌شود تا میدان جنگی تازه‌ای در عرصه ساخت قطار و اتوبوس بین دو کشور باز شود.

آن‌ها لایحه ای را تدوین و ارایه کرده‌اند که بر اساس آن نفوذ قطعات قطارها و اتوبوس‌های چینی به آمریکا به دلیل مسایل امنیتی و امنیت فضای مجازی می‌تواند برای آمریکا مشکل‌ساز شود.

اگر پیمان امنیت وسایل نقلیه و ترانزیتی در کنگره آمریکا تصویب شود، آن زمان دولت فدرال آمریکا دیگر حق ندارد هیچ لوکوموتیو و اتوبوس ساخت چین و یا تحت کنترل این کشور و یا شرکت‌های دیگر زیرمجموعه مرتبط با چین را خریداری کند.

شرکت سهامی راه آهن چین و برخی از شرکت‌های دیگر این کشور در سال‌های اخیر توانسته‌اند به‌ویژه در صنایع ریلی و راه آهن آمریکا ورود پیدا کنند و طرح‌هایی را نیز اجرا کرده‌اند.

راه‌آهن بوستون قراردادی را به ارزش ۸۴۳میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ میلادی با یک شرکت چینی امضا کرد و در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۰۰ لوکوموتیو ساخت چین را تحویل گرفت.

در سال ۲۰۱۶ میلادی هم قرارداد دیگری را این شرکت چینی با شیکاگو به ارزش یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار امضا کرد که بر اساس آن ۸۴۶ لوکوموتیو برای این شهر ساخته شود، ولی سناتورها حالا بر این اعتقادند که این لوکوموتیوها با یارانه‌های صنعتی پکن تولید می‌شوند و برای همین نوعی ارایه خدمات و عرضه اقلام زیر قیمت و با حمایت دولتی است و این برای امنیت آمریکا مطلوب نیست.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9505
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)