یکشنبه 24 مارس 2019 - 13:22

افزایش بی‌سابقه میزان آب رودخانه کارون/ آماده‌باش بندر خرمشهر برای مقابله با حوادث احتمالی

در پی بارش‌های اخیر و رهاسازی آب سدها در بالادست رودخانه کارون‏، حجم آب این رودخانه در مقطع پایین‌دستی خرمشهر به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی خرمشهر گفت: در پی بارش‌های اخیر و رهاسازی آب سدها در بالادست رودخانه کارون‏، حجم آب این رودخانه در مقطع پایین‌دستی خرمشهر به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش نگاه اقتصادی از سازمان بنادر و دریانوردی، نورالله اسعدی با اعلام این خبر اظهار داشت: از چند روز گذشته با توجه به بارش های اخیر و باز شدن دریچه های سدها میزان آب رودخانه کارون در بخش پایین دستی آن یعنی خرمشهر به شکل کم سابقه ای افزایش یافته است که این موضوع لزوم رعایت ایمنی گشت های آبی و دریایی را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ورودی آب و همچنین سرعت جریان آب رودخانه کارون به حدی بالا شده است که ناخدایان قایق های موتوری و حتی شناورهای سنتی چوبی بایستی از انجام هرگونه حرکات نمایشی و خطرناک در سطح رودخانه کارون خودداری و تمام استانداردها و اصول ایمنی ابلاغی سازمان بنادر را به دقت هر چه تمامتر رعایت کنند تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با توجه به شرایط آب و هوایی موجود تمام تمهیدات لازم را اندیشیده و تمام امکانات خود را برای افزایش نظارت بر فعالیت شناورهای تفریحی به کار بسته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حضور شبانه روزی همکاران امداد و نجات دریایی ما در مسیرهای تردد شناورهای تفریحی، هیچ حادثه ای در آبراه اروند و کارون روی نداده است.

وی ابراز امیدواری کرد: صاحبان شناورها با رعایت همه نکات ایمنی تعطیلات ایمن را برای میهمانان ‌‌و مسافران نوروزی امسال رقم بزنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9551
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)