جمعه 14 جولای 2017 - 18:55

کنفرانس ملی مدیریت شهری برگزار شد

طی این مراسم، با اهدای تندیس ویژه، از مجید طلیمی، مدیرعامل موسسه مطالعاتی بین‌المللی “مدیریت دانش خاورمیانه” به‌عنوان مدیر برتر علمی کشور تجلیل شد.

کنفرانس ملی مدیریت شهری برگزار شد

کنفرانس ملی مدیریت شهری با موضوع “شهرت شهر، برند شهر، ثروت شهر” , با معرفی و تجلیل از مدیران علمی برتر و پژوهشگران نمونه کشور در مرکز بین الملی همایش های صدا و سیما به کار خود پایان داد.

به گزارش نگاه اقتصادی از دبیرخانه کنفرانس، این کنفرانس ملی با حضور مدیران و مسوولین ارشد کشور، استادان و مدیران با هدف شناسایی و معرفی کسب و کارهای موفق شهری، ایجاد فضای رقابت و تلاش در جهت بهبود فضای کسب‌وکار، ایجاد بستر ارتباط مستقیم بین مسئولان و فعالان اقتصادی حوزه خدمات شهری، الگوبرداری و انتقال دانش و تجربیات در حوزه برندسازی شهری در مرکز همایش های بین الملی صدا و سیما برگزار شد.

طی این مراسم، با اهدای تندیس ویژه، از مجید طلیمی، مدیرعامل موسسه مطالعاتی بین‌المللی “مدیریت دانش خاورمیانه” به‌عنوان مدیر برتر علمی کشور تجلیل شد.

طلیمی ضمن تقدیر از برپاکنندگان این کنفرانس ارزشمند اظهار داشت: برندسازی شهری در فرهنگ بین‌المللی با واژه‌هایی چون Urban branding ،Destination Branding،Place branding و غیره شناخته می‌شود.

مدیرعامل موسسه مطالعاتی بین المللی مدیریت دانش خاورمیانه افزود: نزدیک به سه دهه است که شهرداری های سراسر جهان، برند شهری را از جمله مهم‌ترین رسالت‌های خود در راستای توسعه پایدار شهری و در پی آن رونق فرهنگ، اقتصاد و… می‌دانند و روی آن سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه می‌کنند اما آن‌چه موجب این توجه و تمرکز مدیران و فعالان شهری بر این حوزه شده، این است که در دنیای رقابتی امروز، شهرها نیز همچون سایر برندها باید برای جذب سرمایه، نیروی انسانی کارآمد، شهروندان خوب و گردشگران با هم رقابت‌کنند و از بسیاری جهات، برند شهری، مشابه برند محصولات و خدمات تجاری است.

وی ادامه داد: با این تفاوت که شهرها مخاطبان بیشتری دارند و شهروندان، گردشگران و سرمایه‌داران، مهم‌ترین مخاطبان و ذینفعان یک شهر هستند و ایجاد مجموعه‌ای از مزیت‌های رقابتی برای جذب این افراد درقالب برنامه‌ای یکپارچه یا همان برند شهری شکل می‌گیرد. دانشی که امروز از آن با عنوان برند شهری یاد می‌شود، می‌کوشد تعامل میان انسان، محیط زیست، تاریخ، فرهنگ، آداب و سنت، معماری و… را در قالب کارکردهایی چون رفتارهای زندگی شهروندی، هویت اجتماعی و فرهنگی، تجارت، گردشگری و … تعریف‌کند و در نهایت تصویر و تجربه مطلوبی از شهر مورد نظر برای ذینفعان و شهروندان آن به وجود آورد.

طلیمی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی بسیار زیادی در شهرهای کشورمان وجود دارد اما متاسفانه به دلیل عدم تحقیق و پژوهش دانش‌بنیان، اطلاع‌رسانی ضعیف و نداشتن آگاهی لازم از مقوله معرفی نام و نشان تجاری، باعث ناتوانی در ایجاد ارزش افزوده مناسب شده است. بنابراین در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی، بهبود کسب‌وکار در حوزه گردشگری، لازم است مدیریت شهری با محوریت برندسازی شهری تقویت شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=959
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)