یکشنبه 16 جولای 2017 - 15:59

مذاکره مپنا با توتال برای همکاری در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی

توتال فرانسه از نظر فنی و عملیاتی صلاحیت گروه مپنا را مورد تایید قرار داده است.

مذاکره مپنا با توتال برای همکاری در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی

مدیرعامل گروه مپنا با بیان این‌که هم‌اکنون گروه مپنا از ظرفیت نیروی انسانی متخصص، سرمایه و منابع مالی و زیرساخت‌های صنعتی برای مشارکت و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز ایران برخوردار است، گفت: بر این اساس، گفت‌وگوهایی با توتال فرانسه برای همکاری در بخش‌هایی از توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز شده است.

به گزارش نگاه اقتصادی، عباس علی آبادی در گفت‌وگو با انرژی‌نیوز با اعلام این‌که پیشتر توتال فرانسه از نظر فنی و عملیاتی صلاحیت گروه مپنا را مورد تایید قرار داده است، اظهار داشت: از این رو در صورت توافق امکان مشارکت در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از جمله حفاری چاه‌های دریایی وجود دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که سال گذشته حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و صادرات خدمات فنی و مهندسی توسط گروه مپنا در قالب اجرای طرح‌های نیروگاهی و افزایش ظرفیت تولید برق در کشورهای مختلف منطقه و جهان انجام گرفته است، تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از سه‌هزار مگاوات نیروگاه توسط گروه مپنا صرفا در خارج کشور در دست ساخت است.

وی با یادآوری این‌که در شرایط فعلی گروه مپنا صرفا با ۴۰ درصد ظرفیت خود در صنایع نفت و گاز فعالیت می‌کند، تاکید کرد: این در حالی است که مپنا در کنار ظرفیت‌های بالای صنعتی و نیروی انسانی متخصص، با تولید و فروش برق از منابع مالی کافی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش بالادستی صنعت نفت برخوردار است.

لازم به ذکر است؛ گروه مپنا یکی از شرکت‌های تأیید صلاحیت‌شده اکتشاف و توسعه صنعت نفت از سوی شرکت ملی نفت ایران بوده که تاکنون تفاهم‌نامه‌ای هم برای توسعه ۲ میدان نفتی آب تیمور و منصوری با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=970
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)