چهارشنبه 27 مارس 2019 - 23:24

لغو حکم توقیف بخشی از دارایی‌های بانک مرکزی ایران

رییس‌کل بانک مرکزی با اشاره به رای دادگاه لوکزامبورگ در پرونده‌ مربوط به ۱۱ سپتامبر اعلام کرد: حکم توقیف ۱٫۷میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران لغو شد.

رییس‌کل بانک مرکزی در واکنش به رای دادگاه لوکزامبورگ به نفع ایران در پرونده‌ مربوط به ۱۱ سپتامبر اعلام کرد: امروز حکم توقیف ۱٫۷میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی لغو شد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به رای دادگاه گفت : امروز خبر خوبی از همکاران حقوقی ام دریافت کردم. خبر کوتاه اما بسیار مهم بود. جمهوری اسلامی ایران به یک پیروزی مهم حقوقی دیگر در مقابل آمریکا دست یافت.

همتی ادامه داد: درپی شکایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همکاری صمیمانه وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مرکز حقوقی ریاست جمهوری و دفاعیات حقوقی قوی و مستدل حقوقدانان کشورمان، حکم توقیف ۱٫۷میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط دادگاه لوگزامبورگ لغو شد.

دارایی بانک مرکزی با درخواست یک دادگاه آمریکایی به بهانه دست داشتن ایران در حادثه ۱۱سپتامبر توقیف شده بود.

دادگاهی در لوکزامبورگ اما روز چهارشنبه با درخواست آمریکا برای پرداخت غرامت به قربانیان این حادثه تروریستی از محل دارایی های ایران مخالفت و حکم توقیف این دارایی ها را لغو کرد.

این دادگاه اعلام کرد که ادله مورد استناد آمریکا در این پرونده برای لغو مصونیت جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی کشور، در مطابقت با قوانین بین‌المللی نیست.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9787
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)