- نگاه اقتصادی - https://negaheghtesadi.ir -

گردهمایی شورای راهبری پانزدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی

جلسه “شورای راهبری” جایزه ملی تعالی سازمانی ۲۵ تیرماه با حضور رضا رحمانی؛ قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ساختمان شماره ۲ سازمان مدیریت صنعتی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در این جلسه ضمن بیان گزارشی از دستاوردهای برگزاری چهارده دوره گذشته، بر اهداف جایزه، الگوی تعالی سازمانی و بخش های جایزه تاکید شد.

ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌ها؛ تشویق بنگاه‌ها برای اجرای خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود و ایجاد فضایی برای تبادل تجربیات موفق بنگاه‌ها، اهداف اصلی جایزه تعالی سازمانی است.

جایزه ملّی تعالی سازمانی، دارای سطوح تندیس‌های زرین، سیمین، سیمین؛ تقدیرنامه برای تعالی و گواهی تعهد به تعالی است و در ۵ بخش ساخت و تولید؛ بخش خدمات؛ بخش سلامت؛ بخش آموزش، عمومی و غیرانتفاعی از بین متقاضیان به سزمان هایی که شرایط و امتیاز لازم را کسب کرده باشند، اعطا می شود.

طی ۱۴ دوره گذشته، با ارزیابی ۱۲۸۸ تیم ارزیابی، سازمان های کشور ۲ بار برنده تندیس زرین، ۱۵ بار برنده تندیس سیمین و ۶۵ بار برنده تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی شده اند.

فرآیند جایزه در هر کدام از این سطوح و در هر کدام از بخش‌های جایزه ملی تعالی سازمانی به تفکیک به اجرا گذاشته شده و برندگان هر یک از سطوح در هر گروه، به طور جداگانه انتخاب و معرفی می‌شوند.

بنا به این گزارش، “شورای راهبری” بالاترین رکن جایزه ملی تعالی سازمانی است که جلسات آن هر ۳ سال یک بار تشکیل می شود و یکی از وظایف آن تعیین اعضای کمیته علمی جایزه مذکور برای یک دوره ۳ ساله است.
در پایان، اعضا به گفت و گو درباره مباحث مطرح شده و بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.