جمعه 5 آوریل 2019 - 17:27

واکنش چین به غیبت آمریکا در اجلاس راه ابریشم

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: درهای این اجلاس به روی همه کشورها باز است و واشنگتن باید در این باره تصمیم خودش را بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین به عدم اعلام حضور آمریکا در اجلاس بین المللی راه ابریشم واکنش نشان داد و گفت: درهای این اجلاس به روی همه کشورها باز است و واشنگتن باید در این باره تصمیم خودش را بگیرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، گنگ شوانگ روز جمعه در مصاحبه مطبوعاتی در پکن در واکنش به این سئوال که آمریکا چرا در این اجلاس شرکت نمی کند، افزود: این سوال را باید از طرف آمریکایی بپرسید.

وی افزود: نمایندگانی از ۱۰۰ کشور دنیا از جمله رهبران ۴۰ کشور از سراسر جهان تاکنون دعوت دوستانه چین برای حضور در این اجلاس را پذیرفته اند و اگر آمریکا تصمیم گرفته است حضور نیابد باید خودش هم به این موضوع جواب دهد.

این سخنگو گفت: راه ابریشم یک مسیر برای همکاری های اقتصادی و تجاری بین المللی و مسیری باز به روی دیگر کشورها است که به آن ملحق شوند.

وی افزود: در جریان اجرای این برنامه، دستاوردهای چشمگیری حاصل شده و همکاری های اقتصادی کشورهای مرتبط با این راه افزایش یافته است.

گنگ شوانگ گفت: که از زمان اجرای این طرح در سال ۲۰۱۳ میلادی به این طرف تاکنون ۱۵۰ کشور و سازمان بین المللی توافقنامه های الحاق به آن را با چین امضا کرده اند.

وی تصریح کرد: چین برای برگزاری دومین اجلاس بین المللی همکاری راه ابریشم، خود را آماده می کند و اطمینان دارد که این نشست بزرگ با موفقیت برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9917
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)