شنبه 6 آوریل 2019 - 10:37

اولویت‌ها و رئوس برنامه‌های عملیاتی بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۸

مدیرعامل بانک کشاورزی در جمع کارکنان ادارات مرکزی این بانک، اولویت‌های راهبردی و رئوس برنامه‌های عملیاتی این بانک در سال ۱۳۹۸ را تبیین کرد.

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در آیین سلام نوروز و درجمع کارکنان ادارات مرکزی این بانک ضمن تبریک سال نو و اظهار همدردی با حادثه دیدگان سیل اخیر، اولویت های راهبردی و رئوس برنامه های عملیاتی این بانک در سال ۱۳۹۸ را تبیین کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی از بانک کشاورزی، روح‌الله خدارحمی روز شنبه ۱۷ فروردین در آیین سلام نوروز که به رسم هرساله در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، اولویت های راهبردی بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۸ را توازن منابع و مصارف، تعادل درآمدها و هزینه ها، افزایش درآمدهای غیرمشاع و مشاع، کنترل و کاهش منطقی هزینه ها و تغییر ترکیب منابع برای دست یابی به منابع ارزان تر برشمرد و از کارکنان این بانک، حرکت روبه جلو و تلاش هدفمند برای شناسایی چالش ها و رفع آن ها و برداشتن گام های استوار در مسیر رونق تولید در کشور را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، خدارحمی عملکرد بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۷ را علیرغم تحریم های سنگین از جانب دشمنان عهدشکن، بسیار درخشان و در بسیاری از شاخص ها بی سابقه و حاصل زحمات و تلاش های کارکنان این بانک در سراسر کشور دانست و قدردانی ۴ وزیر و ۲۳ استاندار را تاییدی بر این موفقیت عنوان کرد.

وی اظهار داشت: منابع بانک کشاورزی در پایان سال ۱۳۹۷ معادل ۲۶٫۳ درصد رشد داشت و این موفقیت درخشان در حالی به دست آمد که ضمن رعایت روند صحیح در جذب منابع ، سهم سپرده های ارزان قیمت را افزایش و هزینه تامین منابع را کاهش دادیم.

خدارحمی سپس به نقش موثر بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات و حمایت ار تولید کالای ایرانی در سال ۱۳۹۷ و رشد ۲۳٫۵ درصدی تسهیلات پرداختی اشاره و تسهیلات پرداختی در پایان سال ۱۳۹۷ را ۴۸۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: ترکیب پرداخت های بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۷ به نفع پرداخت های سرمایه ای وبا رشد ۶۱ درصدی تسهیلات سرمایه ای همراه بود که این مهم، به دلیل پرداخت موفق تسهیلات طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری و محدود کردن پرداخت های خارج از بخش به دست آمد و کمک موثری به رشد ظرفیت های بخش کشاورزی صورت گرفت.

خدارحمی در ادامه سخنان خود به رشد ۲۳ درصدی مانده تسهیلات پرداختی بانک در پایان سال ۱۳۹۷ و رسیدن به رقم ۸۸۶ هزار میلیارد ریال اشاره کرد و یکی از اقلام درخشان پرداخت های سال ۱۳۹۷ را ۱۳۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی دانست که بارشد بی سابقه ۵۳ درصدی همراه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری را یکی از نقاط درخشان عملکرد بانک در طول تاریخ خود و فرصتی بی سابقه برای جامعه روستایی و عشایری دانست که بر اساس آن، با اذن مقام معظم رهبری و از تلفیق منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک، تسهیلاتی با نرخ ۶ درصد در اختیار توسعه اشتغال پایدار در روستا ها قرار گرفت.

خدارحمی اضافه کرد: جذب ۵۰ درصد اعتبار این طرح به بانک کشاورزی محول شد که به حمدالله موفق شدیم با پرداخت ۳۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و راه اندازی ۳۱۵۶۵ طرح و کسب و کار کوچک در جوامع روستایی، ۶۹۱۸۸ شغل پایدار و جدید برای روستائیان و عشایر ایجاد کنیم که در زمینه آماری بی سابقه و بسیار ارزشمند است و پیش بینی می کنیم با ادامه این روند تا پایان ۴ ماهه ابتدای سال ۹۸ با ایجاد ۱۲۰ هزار شغل جدید ، دستاورد بزرگی را برای جامعه روستایی و عشایری رقم بزنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به امهال ۲۹۷ هزار میلیارد ریال بدهی کشاورزان خسارت دیده در قالب بند خ تبصره ۳۳ در سال ۱۳۹۷ و واگذاری اموال مازاد و شرکت ها به میزان ۱۱۵ درصد برنامه تعهدی سال گذشته اشاره و ضمن قدردانی از زحمات کارکنان، اظهار داشت: قطعا در شرایط سخت امروز نیز راه هایی برای تلاش وجود دارد که بایستی آن ها را یافته و با حرکت در آن مسیر، به یاری خداوند گرهی از مشکلات هموطنان باز کنیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9942
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)