چهارشنبه 19 جولای 2017 - 18:31

امسال ۶ هزار واحد صنعتی افتتاح می‌شود

معاون وزیر صنعت گفت: سال گذشته نیز با افزایش سرمایه گذاری های امیدوارکننده، بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در کشور بهره برداری شد.

امسال ۶ هزار واحد صنعتی افتتاح می‌شود

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت بر سرمایه گذاری و همکاری با شرکت های معتبر دنیا تاکید کرد و گفت: در اجرای توسعه تولید ملی، امسال بیش از ۶ هزار واحد تولیدی، صنعتی کوچک و بزرگ به بهره برداری می رسد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محسن صالحی‌نیا در مراسم روز صنعت و معدن در محل نمایشگاه بین المللی گرگان اظهار کرد: سال گذشته با افزایش سرمایه گذاری های امیدوارکننده، بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در کشور بهره برداری شد.

وی بیان کرد: روند گسترش سرمایه گذاری ها در کشور امیدوارکننده و رضایت بخش است و نتیجه این اقدامات نیز افزایش تولیدات، بهبود وضعیت اشتغال و کمک موثر به رفع مشکلات مرتبط با این بخش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اینک در برخی زمینه ها مانند تولید لوازم خانگی، پلاستیک، لاستیک، لبنیات و آشامیدنی به مرز اشباع رسیده ایم و باید تلاش کنیم با بهبود کیفیت این تولیدات، بازارهای خارجی را برای ورود این محصولات ایرانی آماده کنیم.

صالحی نیا ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در برخی از این صنایع وجود دارد، روزآمد نبودن تجهیزات و دستگاه ها است که باید با رفع آن، زنجیره تولید محصولات با کیفیت داخلی و ایرانی را تکمیل کنیم.

وی بیان کرد: یکی از راهکارها نیز سرمایه‎گذاری و همکاری با شرکت‎های بزرگ و برندهای معتبر دنیا است که توسعه این فعالیت ها نوید بخش فرا رسیدن آینده ای روشن برای این صنایع در کشور خواهد بود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه ساختارها و به کارگیری روش های نوین مدیریتی و بازاریابی مدرن با هدف ورود به بازارهای خارجی نیزاز جمله راهکارهای تقویت صنایع تولیدی داخلی است.

استاندار گلستان هم در این مراسم صادرات محوری را لازمه توسعه، تقویت و ماندگاری صنایع تولیدی استان دانست و گفت: بازارهای داخلی با توجه به تعدد مراکز تولیدی به مرحله اشباع رسیده و از این پس باید بیشتر به فکر توسعه صادرات به خارج از کشور و بویژه همسایگان باشیم.

حسن صادقلو اظهار کرد: یکی از برنامه های گلستان برای رسیدن به این هدف، رفع موانع و مشکلات صنایع و کارخانجات است که دستیابی به این هدف با برگزاری مستمر جلسات کارگروه رفع موانع تولید محقق شد.

وی افزود: تاکنون و از زمان راه اندازی این کارگروه، بیش از هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ۶۵۶ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ استان برای حل مشکلات و موانع و بازگردادن آنان به چرخه تولید پرداخت شده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1070
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)