یکشنبه 23 ژوئن 2019 - 16:19

طرح «شکوه همدلی» در شعب‌ تامین‌اجتماعی به اجرا درمی‌آید

دبیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران گفت: اجرای این طرح به دنبال ارائه خدمات غیرحضوری در راستای جلب رضایت بیمه‌شدگان محترم طراحی شده است.

دبیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ، از اجرای طرح «شکوه همدلی» در شعب بیمه‌ای خبر داد و گفت: این طرح، با هدف ارائه خدمات همراه با لبخند و مهربانی، همزمان با هفته تامین‌اجتماعی در تمامی شعب بیمه‌ای آغاز می‌شود تا به تقویت فضای همدلی در شعب بینجامد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از تامین۲۴، ناهید حیدری افزود: اجرای این طرح به دنبال ارائه خدمات غیرحضوری در راستای جلب رضایت بیمه‌شدگان محترم طراحی شده است؛ اعتقاد داریم که گفت‌وگو با ادبیات نرم می‌تواند در تقویت تعامل دوسویه سازمان و بیمه‌شده‌ها موثر واقع شود و نیز وقتی بیمه‌شدگان در مراکز تامین‌اجتماعی حضور می‌یابند، در نهایت احترام و آرامش، خدمات خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۲۰ هزار کارگاه اقتصادی در منطقه غرب تهران بزرگ، اظهار کرد: اداره‌کل تامین‌اجتماعی غرب تهران، پوشش بیمه‌ای قطب صنعت تهران را برعهده دارد و بسیاری از صنعت‌گران در رشته‌های مختلف از جمله صنعت خودروسازی، لوازم صوتی، تصویری، خانگی، قطعه‌سازی و … در منطقه غرب تهران بزرگ مشغول فعالیت هستند و از این اداره‌کل خدمات بیمه‌ تامین‌اجتماعی را دریافت می‌کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ با تاکید براینکه رویکرد اداره‌کل تامین‌اجتماعی غرب تهران‌بزرگ تعامل‌محور است، گفت: همواره در تلاشیم تا با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی این تعامل را تقویت کنیم و علاوه بر جلسات منظمی که با شرکای اجتماعی برگزار می‌کنیم، در مواقع ضروری نیز این جلسات برگزار شده تا به مسائلی مانند بررسی مشکلات کارگاه‌های بحران‌زده رسیدگی شود.

حیدری با اعلام اینکه جمعیت زیرپوشش تامین‌اجتماعی منطقه غرب تهران‌ بزرگ، بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است، گسترش فناوری اطلاعات سازمان تامین‌اجتماعی را در تسهیل دسترسی به خدمات تامین‌اجتماعی بسیار مهم دانست و افزود: یکی از اقدامات برجسته‌ای که در سال‌های اخیر کلید خورد، ارائه خدمات الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی به مجموعه بیمه‌شدگان کشور است. زمان آن فرا رسیده بود که بیمه شده‌ها و مخاطبان سازمان به راحتی بتوانند به خدمات مورد نیاز تامین‌اجتماعی خویش دسترسی پیدا کنند و به ویژه در کلان‌شهرها نیازی به تردد مردم در سطح شهر برای دریافت این خدمات به صورت سنتی نباشد؛ از همین‌رو توسعه مناسبات آی.تی به عنوان چشم‌انداز برنامه‌های سند راهبردی سازمان تامین‌اجتماعی در کنار سایر اهداف تدوین شد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمه شده‌ها که برای نخستین‌بار در شعبه ۲۵ این اداره‌کل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شعب تامین‌اجتماعی کشور، پایلوت شد، تصریح کرد: سهولت دسترسی به پرونده‌ها و حذف صف‌های طویل، آرزوی دیرینه همکاران و جامعه هدف بود؛ به ویژه اینکه حجم برخی از پرونده‌ها و اوراق کاغذی به قدری زیاد بود که به دو تا سه جلد هم می‌رسید و در نخستین قدم، لاغرسازی اسناد در فرم‌های مخصوص انجام و اسکن پرونده‌ها برای ایجاد نسخه الکترونیک آغاز شد. تحقق پرونده الکترونیک، مزایای متنوع دیگری را نیز همراه داشت؛ تولید میلیون‌ها سند الکترونیکی برخی از فرآیندهای کاری را از بین برد؛ برخی از ایستگاه‌های کاری از بین رفت؛ تشکیل صف‌های بایگانی برای دریافت و تحویل پرونده‌ها منتفی شد و دقت و سرعت ارائه خدمات فزونی گرفت. به دنبال آن سایر اقدامات از جمله بازرسی الکترونیک رقم خورد و شیوه سنتی بازرسی جای خود را به بازرسی آنلاین از طریق تبلت‌ و ارسال گزارش‌های بازرسی به ایمیل کارفرماها داد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی، اظهار کرد: ارائه خدمات الکترونیک تامین‌اجتماعی مورد تاکید زنده‌یاد دکتر نوربخش بود و از اواخر بهمن ماه سال گذشته که پایگاه خدمات غیرحضوری به نام مرحوم دکتر نوربخش نام‌گذاری و طرح ملی دکتر نوربخش کلید خورد، این اداره‌ کل، جزو استان‌های پایلوت این طرح درنظر گرفته شد.

حیدری ادامه داد: درحال حاضر ۴۰ خدمت از طریق پایگاه خدمات غیرحضوری قابل ارائه خدمات به جامعه هدف است؛ متقاضیان اکنون می‌توانند این چهل خدمت را به صورت برخط (آنلاین) دریافت کنند. از جمله این خدمات دریافت غیرحضوری دفترچه‌های درمانی است که این طرح برای نخستین بار در این اداره کل کلید خورد و در سطح استان به اجرا درآمد و درحال حاضر به عنوان یکی از برنامه‌های ملی سازمان در کشور اجرا می‌شود. همچنین خدماتی مانند مشاهده سوابق بیمه‌ای، مشاهده احکام مستمری‌ها، مشاهده فیش حقوقی و ریز دستمزد، دریافت هدیه ازدواج، پوشش بیمه‌ای خدمت سربازی و … از جمله خدمات غیرحضوری را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه درنظر است این خدمات به ۶۰ خدمت و در نهایت بر اساس نظر و خواست سرپرست سازمان ان‌شاءالله به ۲۰۰ خدمت برسد، تصریح کرد: این اقدامات در جهت ارتقای طرح رضایت‌مندی جامعه هدف انجام می‌شود و به ویژه با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان رونق تولید، می‌توان با قاطعیت اظهار کرد که ارائه خدمات غیرحضوری کمک شایانی به رونق تولید می‌کند؛ دسترسی آسان و غیرحضوری باعث خلاصی از تردد در ترافیک سنگین و صرفه‌جویی در وقت و زمان افراد شده و آسایش و آرامش روانی آن‌ها را حفظ می‌کند که این موارد در جای خود می‌تواند منجر به افزایش کارایی افراد در امور حرفه‌ای خویش شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ اطلاع از نتایج و بازخورد ارائه خدمات غیرحضوری را از طریق لینک نظرسنجی که در سایت تعبیه شده است، قابل دسترسی دانست و افزود: به طور حتم، هر اقدام و حرکت جدید می‌تواند کاستی‌هایی داشته باشد و هرچند بسیاری از خدمات غیرحضوری در مرحله پایلوت رفع اشکال شده است، اما اطلاع از خواسته و نظر مخاطبان نقش موثری در ارتقای خدمات دارد.

حیدری با اشاره به آمار مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی این اداره‌کل به تعداد ۳۳۶ هزار نفر که با افراد تبعی این میزان به ۵۶۸ هزار نفر می‌رسد، گفت: سازوکار ما برای ارائه خدمات به این افراد، سرعت و دقت است و سعی می‌شود پس از اعلام درخواست، در حداقل زمان پاسخ‌گوی آن‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: این اداره‌کل دارای ۱۵ شعبه بیمه تامین‌اجتماعی، ۷ شعبه اقماری و حدود ۲۷ کارگزاری است. برخی از شعب تامین‌اجتماعی معادل دو اداره‌کل حجم عملیات دارند؛ درنظر است شعبه جدیدی که منشعب از شعبه ۲۵ است، راه‌اندازی شود که مجوز آن نیز از سوی سازمان صادر شده است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ درخصوص میزان پرداختی مقرری بیمه بیکاری در این اداره‌کل، افزود: با توجه به شرایط خاص اقتصادی ناشی از تحریم، برخی از کارگاه‌هایی که دچار بحران شده و با مشکلات نقدینگی مواجه هستند، تعدیل نیروی انسانی داشته‌اند؛ در شش ماهه دوم سال گذشته آمار مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری رو به افزایش بود و درحال حاضر بیش از ۱۹ هزار نفر از این اداره‌کل مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=10899
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)