پنج‌شنبه 26 سپتامبر 2019 - 8:08

وزیر صمت: 17 ماه است در جنگ اقتصادی هستیم

رحمانی در جمع کارکنان ایثارگر وزارت صمت تاکید کرد: با یک اراده واحد می توان از مشکلات کنونی کشور عبور کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ای با حضور کارکنان ایثارگر این وزارتخانه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این دوران یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان فداکار این سرزمین است و جا دارد یاد و نام همه عزیزانی که با تقدیم جان و مال و سلامتی خود این حماسه بزرگ را آفریدند همواره زنده نگه داشته شود.

به گزارش نگاه اقتصادی از وزارت صمت، رضا رحمانی اظهار داشت: امروز باز هم در شرایط جنگ قرار گرفته ایم و طی 17 ماه گذشته دشمنان نظام یک جنگ تمام عیار اقتصادی به کشورمان تحمیل کرد ه اند و از اعمال هیچ نوعی از محدودیت ها کوتاهی نمی کنند.

وی افزود: مختصات این جنگ به نوعی تولید کشور را نشانه گرفته است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند امروز تولید یک کار جهادی است و امری مقدس به شمار می آید.

رحمانی ادامه داد: برای جبهه کنونی باید با یک اراده واحد اقدام کنیم و قطعا با این رویکرد می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید روحیه دوران دفاع مقدس در شرایط امروز کشور احیا شود و امید دشمن را از امکان تعطیلی واحدهای تولید کشورمان به ناامیدی محض تبدیل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: حفظ وضعیت موجود تولید در شرایط کنونی تبدیل به یک وظیفه عمومی شده است و به عنوان یک رسالت اصلی بر خود واجب می دانیم که گره از مشکلات بخش تولید باز کنیم.

رحمانی گفت: علی رغم تشدید چند برابری تحریم ها در دوره اخیر، خوشبختانه وضعیت بهتر از سال گذشته شده و به جای تعطیلی واحدها حتی شاهد توسعه واحدهای صنعتی نیز هستیم و در همین شرایط بوده است که برخی نیاز های صنعتی وارداتی کشورمان را بومی سازی کرده ایم و مقدمات تداوم این روند را نیز در چاچوب نهضت ساخت داخل بهتر از پیش فرآهم آورده ایم.

وی افزود: امروز فعالسازی ظرفیت خالی واحدها و احیای واحدهای صنعتی که امکان بازگشت به تولید دارند در اولویت قرار گرفته است و اتفاقا از این رویکرد نتایج بسیار خوبی نیز در حال حصول است.

وزیر صمت تاکید کرد: توانمندی ها، ظرفیت ها و فرصت های خودکفایی در کشورمان بیش از این هاست و فقط مستلزم یک اراده عمومی و همراهی همگانی است تا انشالله در سایه تقویت روحیه فداکاری و ایثارگری همانند دوران دفاع مقدس از این مرحله سخت نیز سرافرازانه عبور کنیم.

رحمانی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور و همکاری تعدادی از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: سرمایه اصلی هر سازمان و تشکیلات اداری، نیروی انسانی آن است که باید گفت عزیزان ایثارگر در وزارت صمت جزو بهترین نیروها به شمار می آیند.

وی خاطر نشان کرد: باید به میزان شان و جایگاه عزیزان ایثارگر در این وزارتخانه برنامه ریزی و خدمات و امکانات لازم را فرآهم آوریم و این موضوع مورد تاکید شخص بنده است.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه 3 نفر از کارکنان ایثارگر وزارتخانه موارد و مسائل مرتبط با امور ایثارگران در سطح وزات صنعت، معدن و تجارت را با رحمانی در میان گذاشتند و وی برای پیگیری های مقتضی دستوات لازم را صادر کرد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11122
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)