دوشنبه 24 جولای 2017 - 3:24

عضویت کشتیرانی ج. ا. ا. در اتاق بازرگانی بین‌المللی چین

این عضویت در دیدار رییس هیأت‌مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه با مدیرعامل اتاق چین محقق شد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عضویت اتاق بازرگانی بین المللی چین (Ciccps) در آمد.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از مانا، عضویت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اتاق بازرگانی بین المللی چین (Ciccps) در دیدار رییس هیأت‌مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه با مدیرعامل این اتاق محقق شد.

محمد سعیدی با حضور در اتاق بازرگانی بین المللی چین (Ciccps) و دیدار با وانگ یانگو در شانگهای بر توسعه روابط دوجانبه و همکاری های فی مابین تاکید کرد.

اتاق بازرگانی بین المللی چین که توسط وزارت سازندگی این کشور به رسمیت شناخته شده است، اولین اتاق تخصصی برای ارائه خدمات به شرکت های خصوصی در چین بوده و وظیفه‌اش تسهیل همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی شرکت‌های چینی و سایر شرکت‌های بین‌المللی است.

ارائه خدمات مالی، حقوقی، امنیت بین‌المللی، نوآوری های‌تک (Hi Tech) و همچنین ایجاد ارتباط قوی با کشورهای واقع در مسیر پروژه “یک کمربند – یک جاده” از اهم فعالیت‌های اتاق بازرگانی بین‌المللی چین است.

اتاق بازرگانی بین‌المللی چین تحت نهاد فدراسیون صنایع و بازرگانی، روابط خود را با دولت چین بنا کرده و تحت نظارت و مدیریت مستقیم کمیته ملی توسعه و اصلاحات (NDRC) و وزارت بازرگانی این کشور (MOFCOM) است که تنها نهاد محصول دو نهاد NDRC و MOFCOM به شمار می رود.

این اتاق بازرگانی لقب بهترین اتاق بازرگانی را برای سه سال متوالی از سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داد. اعضای این اتاق در حقیقت بزرگترین شرکت های چینی نظیر Lenovo, Alibaba, Geely Automobile, Shanghai Fosun, Baidu, Hainan Airlines, Sany, Yurun Group, Shagang Group, New Hope, Zijin Mining, Aux Group, KPMG, Macrolink Group, Hongdou Group, Zhengbang Group و غیره هستند.

اتاق بازرگانی بین‌المللی چین تنها نهاد ارائه اطلاعات به NPC و CPPCC بوده و در حقیقت پل میان دولت و کارآفرینان خصوصی است که به ارائه خواسته های آنان می پردازد. این نهاد از شبکه قوی و گسترده ای برخوردار بوده که آن را تا سازمان های دولتی سایر کشورها و سازمان های غیر دولتی در ۲۰۰ کشور دنیا گسترش داده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1133
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)