شنبه 17 اکتبر 2020 - 0:57

ضرورت همگرایی تشکل‌های حوزه خودرو برای مقابله با قاچاق لوازم یدکی

مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فرهنگ سازی برای مقابله با قاچاق قطعات خودرو ضروری است.

ضرورت همگرایی تشکل‌های حوزه خودرو برای مقابله با قاچاق لوازم یدکی

مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این دفتر از تمام توان و ظرفیت تشکل ها، انجمن ها و اتحادیه ها به عنوان بازوی تخصصی و اجرایی، هم در سطح پیشگیری و هم در سطح مبارزه با قاچاق استفاده خواهد کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، مهدی کوشا در دیدار با هیأت رییسه این انجمن با بیان اینکه متأسفانه حجم لوازم یدکی و قطعات خودرو که به صورت غیر رسمی و قاچاق وارد کشور می شود قابل توجه است، اظهار کرد: این میزان از قاچاق علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی و اجتماعی برای کشور زیان بار است، به دلیل کاربرد گسترده در خودرو و شبکه حمل و نقل کشور، سلامتی و امنیت هموطنان را نیز تهدید می کند.

کوشا ادامه داد: برای مقابله با قاچاق این گروه کالایی دارای اهمیت، چنانچه نقاط آلوده در این حوزه به درستی آسیب شناسی شوند و گزارش های خوب مردمی در این خصوص داشته باشیم، ستاد قطعاً در راستای مقابله و مبارزه نقشی اساسی ایفا خواهد کرد.

وی به تشکیل جلسات جزیره ای با انجمن ها و تشکل های مختلف در این حوزه انتقاد کرد و گفت: دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای رسیدن به نتیجه در این بخش چند برنامه محوری را در دستور کار قرار داده که تمرکز و همگرایی کلیه انجمن ها، اتحادیه ها و تشکل های مردم نهاد که در حوزه خودرو هستند یکی از آنها به شمار می آید.

کوشا با بیان اینکه تشکل های فعال در حوزه خودرو باید از حالت جزیره ای خارج شده و تمام ظرفیت و توان آن ها برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق لوازم یدکی و قطعات در یکجا متمرکز شوند، افزود: فرهنگ سازی، اقناع مسئولین و مردم از طریق گزارش های خبری در رسانه ها از دیگر برنامه های این دفتر هستند.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیرکیفیت تولیدات داخلی در پیشگیری از قاچاق، گفت: تولید با کیفیت و در سطح کلاس جهانی و صادرات محور مقدمه و پیش­نیاز پیشگیری از قاچاق به­شمار می­رود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این برنامه ها، همکاری های خوبی را با انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور آغاز کرده ایم افزود: در اجرای این برنامه ها به ویژه در بحث فرهنگ سازی باید شناخت کامل به موضوع پیدا کنیم تا این فرهنگ سازی به گونه ای شود که در سطح ذائقه و رفتار مردم نمود داشته باشد و انگیزه ایجاد کند.

کوشا بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط در این زمینه تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در پیشگیری و مبارزه با قاچاق، همکاری همه بخش­های مرتبط اعم از مسئولین و تشکل­های مردمی ضروری است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11392
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)