پنج‌شنبه 22 اکتبر 2020 - 3:51

مجلس به موضوع آسفالت راه‌های روستایی ورود کند

نماینده استان گیلان در شورای‌عالی استان‌ها گفت: به‌عنوان مثال در شهرستان شفت از 463 کیلومتر راه آسفالته نزدیک به 300 کیلومتر نیازمند روکش و تعمیر است.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها درخصوص وضعیت راه‌های استان گیلان گفت: ما در استان گیلان حدود 1723 کیلومتر راه اصلی با پوشش آسفالت و حدود 9255 کیلومتر راه روستایی داریم که از این مقدار 5275 کیلومتر دارای پوشش آسفالت و 3984 کیلومتر به صورت خاکی است.

به گزارش نگاه اقتصادی، سیدحسین موسوی ادامه داد: این راه‌ها براساس نیاز روز و تعداد جمعیت زمان ساخت احداث و آسفالت شده‌اند و با افزایش جمعیت عرض آنها افزایش پیدا نکرده است و جوابگوی نیاز وسایل نقلیه حاضر نیست که این موجب افزایش ترافیک و تصادفات جاده‌ای می‌شود.

موسوی با بیان اینکه عمر آسفالت راه‌های روستایی 8 سال است، توضیح داد: این راه‌ها باید بعد از 8 سال استفاده دوباره روکش آسفالت شوند اما متاسفانه به دلیل بی‌توجهی و کمبود اعتبار 25 سال از عمر آسفالت راه‌های روستایی می‌گذرد و اگر به همین ترتیب ادامه دهیم راه های آسفالته تبدیل به راه خاکی می‌شوند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها مصوبه‌ی بند «ق» مجلس نهم که دولت را ملزم به تجهیر روستاهای فاقد گاز شهری می کرد بیان داشت: پیشنهاد من این است که مجلس کنونی چنین مصوبه‌ای را در خصوص راه‌های روستایی تصویب کند و دولت را ملزم به آسفالت جاده‌های روستایی نماید.

عضو شورای شهرستان شفت گفت: شهرستان شفت حدود 583 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار حدود 463 کیلومتر به صورت آسفالت و 120 کیلومتر به صورت خاکی است که مردم انتظار دارند با گذشت چند دهه این راه ها نیز آسفالت‌ریزی شوند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: از آنجایی که استان گیلان جزو استان‌های پر بارش است شرایط ایجاب می‌کند راه خاکی نداشته باشیم چرا که با هر بارندگی وضعیت راه های اسف‌بار می‌شود و رفت و آمد را مشکل می کند.

موسوی افزود: همچنین از آنجایی که برف های سنگینی در این استان می بارد هنگام برف روبی، جاده های روستایی خسارت می بینند و نیازمند بازسازی دوباره هستند که هزینه زیادی را تلف می کند.

وی اضافه کرد: برای مثال در شهرستان شفت از 463 کیلومتر راه آسفالته نزدیک به 300 کیلومتر نیازمند روکش هستند و باید تعمیر شوند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11446
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)