چهارشنبه 25 نوامبر 2020 - 4:16

ارسال بیش از یک‌هزار پرونده تخلف قاچاق به تعزیرات در مهرماه 99

تابش میانگین ارزش هر پرونده را 589میلیون ریال برآورد کرد و افزود: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به‌وسیله بازرسان به‌صورت هدفمند ادامه دارد.

معاون وزیر صمت گزارشی از اهم فعالیت‌ها و عملکرد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان‌های صمت استان‌ها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا درسطح عرضه در مهرماه امسال ارائه کرد و گفت: یک‌هزار و 35 مورد پرونده تخلف صنفی در راستای اجرای این طرح تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ملی، عباس تابش همچنین افزود: در این بازه زمانی کارشناسان این سازمان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود در امر بازرسی، ضمن بازرسی از 41هزار و 62 مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه، برای بیش از یک‌هزار واحد صنفی متخلف از این ناحیه تشکیل پرونده دادند و جهت سیر مراحل قانونی، پرونده‌های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفت.

این مسئول میانگین ارزش هر پرونده را 589میلیون ریال برآورد کرد و افزود: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان، هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان؛ در بازه زمانی مورداشاره، استان تهران با بیش از 7هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با 355 مورد تشکیل پرونده و 186میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند.

معاون وزیر صمت درباره آخرین آمارکالاهای قاچاق مکشوفه خاطرنشان کرد: طی این مدت، بیشترین ارزش ریالی را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با 5/207 میلیارد ریال، کالای قاچاق موضوع تبصره 4 الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارزبا 4/170 میلیارد ریال و سوخت‌ها و روغن‌های معدنی با 2/105 میلیارد ریال به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که لوازم یدکی با 9/28 میلیارد ریال و غلات با 27 میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی همچنین بر ثبت کلیه موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها تاکید و تصریح کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه هستند، در غیر این صورت، هرگونه گزارش یا بازرسی به‌عنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

معاون وزیر صنعت از تلفن 124 این سازمان نیز به‌عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادها و پیشنهادهای مردمی نام برد و از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا نگهداری و جابه‌جایی مشکوک کالا، مراتب را سریعا با آن در میان بگذارند و اطلاع‌رسانی کنند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11497
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)