جمعه 18 دسامبر 2020 - 22:01

واریز 242 میلیارد تومان به‌حساب فرهنگیان بازنشسته

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در مهرماه 242 میلیارد تومان به‌حساب فرهنگیان بازنشسته واریز کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش از پرداخت 242 میلیارد تومان به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که در مهرماه 99 بازنشسته شده‌اند، خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی، محسن حاجی‌میرزایی با اشاره به پرداخت سهم‌الشرکه به فرهنگیان بازنشسته شده در بازه زمانی دوم شهریور تا اول مهر، گفت: مبلغ پرداختی شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان است که به‌حساب 16 هزار و 688 نفر از فرهنگیان واریز شده است.

وی افزود: از این مبلغ، 27 درصد حاصل واریزی اعضا است و واریزی سهم دولت نیز کمتر از 9 درصد بوده است، درحالی‌که 64 درصد از مابقی 242 میلیارد تومان، مربوط به سودآوری ناشی از فعالیت‌های اقتصادی صندوق بوده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، میانگین دریافتی اعضای بازنشسته صندوق بیش از 14 میلیون و 500 هزار تومان است، در حالی که میانگین واریزی اعضا به صندوق کمتر از 4 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: این رقم همه دریافتی فرهنگیان مذکور نیست زیرا سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور 1399 پس از تقسیم در بین اعضا، به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود و میزان دریافتی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

حاجی میرزایی با بیان این‌که صندوق ذخیره فرهنگیان رشد سودآوری چشمگیری در سه سال اخیر داشته است، اظهار داشت: فرهنگیان عضو صندوق برای بهره‌مندی کامل از سهم دولت و سودآوری موسسه، می‌توانند میزان واریزی خود را تا سقف 5 درصد افزایش دهند.

وی افزود: فرهنگیان در آستانه بازنشستگی هم می‌توانند به عضویت خود در صندوق ادامه داده و از سودآوری چشمگیر سال‌های آتی برخوردار شوند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=11509
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)