پنج‌شنبه 15 سپتامبر 2022 - 15:14

پیشگامی LG در نسل جدید ارتباطات 6G THz

ال‌جی اکنون قادر است از فاصله‌ی 320 متری، به‌صورت بیسیم، داده‌های 6G THz ارسال و دریافت کند.

ال‌جی الکترونیکس (LG) بار دیگر برتری خود را در سطح جهانی در فن‌آوری شبکه‌ی موبایل به اثبات رسانده و ارسال و دریافت بیسیم داده‌های 6G تراهرتز(THz) را در بازه‌ی فرکانسی بین 155 تا 175 گیگا هرتز و در فضایی باز از فاصله‌ای بیش از 320 متر با موفقیت مورد آزمایش قرار داد.

این رویداد مهم، که در 7 سپتامبر (16 شهریور) در مؤسسه‌ی Fraunhofer Heinrich Hertz (HHI) در برلین آلمان رقم خورد نمایان‌گر گامی مهم به سمت تجاری‌سازی بستر 6G THz در فضاهای باز و بسته‌ی شهری است. از طرفی، از ماه اوت سال گذشته که ال‌جی ثابت کرد می‌تواند از فاصله‌ای 100 متری در فضای باز داده‌های 6G THz را ارسال کند، این دستاورد جهش بزرگی برای ال‌جی بوده است.

6G، که از فرکانس‌های باند فوق عریض استفاده می‌کند، بُرد نسبتاً کوتاهی دارد و ممکن است از ارسال تا دریافت، قدرت سیگنال کاهش پیدا کند. برای رفع این مشکل ال‌جی، Fraunhofer HHI و Fraunhofer Institute for Applied Solid State Physics (IAF) با همکاری یکدیگر تقویت‌کننده سیگنال ساخته‌اند که می‌تواند قدرت انتقال را افزایش دهد، و تقویت‌کننده گیرنده با نویز پایین کیفیت سیگنال دریافتی را بهبود می‌بخشد.

در نمونه‌ی اخیر، تقویت کننده قدرت سیگنال چندکاناله‌ی این سه سازمان خروجی‌ای بیش از 20 dBm دارد که نسبت به راه‌کاری که ال‌جی و Fraunhofer HHI & IAF در نمونه‌ی آزمایشی قبلی ارائه دادند بیش از 5 dBm افزایش داشته است. علاوه بر آن، از تقویت‌کننده گیرنده با نویز پایینی استفاده شد که ایجاد نویز برای سیگنال دریافتی را به حداقل می‌رساند. این فن‌آوری‌های جدید با آخرین طراحی ماژول ال‌جی، که کاملاً قابلیت ساخت IC (مدار تلفیقی) را دارد، تلفیق شده است تا راه رسیدن به تجاری‌سازی آینده را هموار کند.

به گفته‌ی دکتر کیم بیونگ هون، مدیر ارشد فن‌آوری و معاون اجرایی ال‌جی الکترونیکس «موفقیت نمونه‌ی اخیر، ما را یک قدم به تحقق سرعت‌ 6G ۱ ترابایت (TB) برثانیه در فضاهای باز و بسته‌ی شهری نزدیک‌تر کرده است. ال‌جی به همکاری خود با مؤسسات تحقیقاتی و نوآوران صنعت ادامه خواهد داد تا پیشگامی خود در فن‌آوری 6G را مستحکم‌تر کند. ما انتظار داریم 6G محرک مهمی در تجارت آینده و تجربیات کاربری جدید باشد، و ترجیح می‌دهیم در خظ مقدم توسعه آن باشیم.»

ال‌جی قصد دارد در 6G Grand Summit که قرار است 23 سپتامبر در پارک فناوری ال‌جی در سئول برگزار شود، نتایج کامل تست جدیدترین ارتباطات 6G را اعلام و پیشرفت‌های تا‌به‌امروز این تکنولوژی را بازگو کند. ال‌جی با همکاری موسسه علوم و تکنولوژی پیشرفته کره (KAIST) و موسسه تحقیقات استاندارد کره (KRISS) میزبان این رویداد خواهد بود.

صحبت درباره‌ی استانداردسازی شبکه‌ی 6G قرار است اوایل سال 2025 و تجاری‌سازی این فن‌آوری در سال 2029 آغاز شود.شبکه 6G در مقایسه با شبکه‌ی 5G ، سرعت انتقال داده‌ی بسیار سریع‌تر و تأخیر کمتر خواهد داشت و قابل اطمینان‌تر خواهد بود.

با توجه به نقش کلیدی 6G در ایجاد انواع نوآوری، از تصاویر هولوگرام‌ فوق¬العاده واقعی موبایل گرفته تا فاز جدید اینترنت اشیا IoT و محاسبات محیطی، که از طریق اتصال ارگانیک افراد، اشیا و فضاها تجربیات شخصی‌سازی¬شده همراه با سازگاری بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، شرکت‌های سراسر دنیا در حال رقابت برای ورود به فضای 6G هستند.

به منظور حصول اطمینان از حفظ برتری در فن‌آوری 6G، ال‌جی فعالانه با مؤسسه‌های تحقیقاتی معتبر، دانشگاه‌ها و شرکت‌های سراسر دنیا همکاری می‌کند. همچنین این شرکت قصد دارد برای فن‌آوری‌های اصلی 6G، تیم¬های تحقیق‌وتوسعه تشکیل دهد و به‌منظور تسریع در رسیدن به نسل بعدی ارتباط شبکه‌ای بیسیم، با همراهی سازمان‌هایی از جمله Fraunhofer HHI& IAF، KAIST، KRISS و Keysight Technologies, Inc قدم بردارد.

علاوه بر این، در ژوئن 2021، ال‌جی به‌عنوان Next G Alliance، که نوآوری از Alliance for Telecommunications Industry Solutions (ATIS) بوده است، برای رهبری کارگروه برنامه ها انتخاب شد تا درباره‌ی فن‌آوری 6G مذاکره کرده و مسیر آتی خدمات مخابراتی 6G را هدایت کند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=12398
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)