سه‌شنبه 20 سپتامبر 2022 - 15:20

تشکیل ۱۶هزار پرونده تعزیراتی برای واحدهای صنفی متخلف

در مردادماه امسال به دلیل تخلفات صنفی برای ۱۶،۲۸۵ هزار واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی، پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت اعلام کرد: در مردادماه امسال به دلیل تخلفات صنفی برای ۱۶،۲۸۵ هزار واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی، پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

به گزارش نگاه اقتصادی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سیدمجتبی سجادی جزی به اقدامات انجام شده سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها در بازرسی‌ از بازار کالاهای اساسی در مرداد ماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده به منظور نظارت بر چرخه توزیع کالا و ضرورت برخورد با تخلفات اقتصادی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‎های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت می‌گیرد و طی این مدت نیز 99 هزار و 533 مورد بازرسی با حضور بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و دیگر دستگاههای ذیصلاح انجام شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: نتیجه این بازرسی ها در همین مدت، منجر به تشکیل 16 هزار و 285 فقره پرونده و کشف 19 هزار و 91 مورد تخلف شده است. این در حالیست که از اول سال جاری تاکنون 623 هزار و 64 فقره بازرسی از انواع واحدهای اقتصادی( خرده فروشی، عمده فروشی، انبار، سردخانه، تولیدی صنفی و صنعتی و …) انجام شده و پرونده تخلف بیش از 106 هزار واحد متخلف برای صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استانها ارجاع داده شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: بیشترین بازرسیها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل نان، فرآورده های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، برنج، محصولات لبنی و روغن نباتی و … بوده و پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

سجادی جزی انواع تخلفات شناسایی شده را گرانفروشی، عدم درج قیمت کالا و عدم صدور صورتحساب عنوان و از مردم تقاضا کرد که برای مقابله با گرانفروشی و عدم درج قیمت از واحدهایی صنفی که نسبت به الصاق برچسب قیمت بر روی اجناس و ارائه فاکتور به مشتریان اقدام می‌نمایند، خرید کنند.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت درخصوص طرق مختلف طرح شکایات از سوی شهروندان اعلام کرد: مردم با مراجعه به مراکز پاسخگویی به شکایات ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانهای تابعه می‌توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند. البته وی توصیه کرد؛ شهروندان شکایات خود را از طریق تلفن (124)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت ir.124و اپلیکیشن آپ مطرح نمایند، چنانچه شکایت آنها قابل پیگیری باشد، یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=12442
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)