چهارشنبه 26 جولای 2017 - 7:03

ترفندهای قاچاقیچیان برای فرار از مجازات قاچاق کالا

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: کنترل‌های فیزیکی همیشه پاسخگو نیست و راه اصلی مبارزه با قاچاق کالا، هوشمندسازی سیستم‌های کنترلی و نظارتی است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به شیوه‌های فرار از مجازات قاچاقچیان اظهار داشت: قاچاقچیان پس از آنکه به دام مامورین انتظامی می‌افتند، با ترفند بلاصاحب بودن کالا، از زیر بار مجازات قانونی فرار می کنند و این موجب می‌شود خطرپذیری قاچاق کالا برای آنان کاهش یابد.

به گزارش نگاه اقتصادی، امین دلیری با بیان این‌که ضرورت دارد در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود، افزود: کنترل‌های فیزیکی همیشه پاسخگو نیست و راه اصلی مبارزه با قاچاق کالا، هوشمندسازی سیستم‌های کنترلی و نظارتی است

وی ادامه داد: با اتصال سامانه دستگاه‌های فعال در امر مبارزه با قاچاق کالا به سامانه جامع اموال تملیکی، نظارت مؤثرتری را در این زمینه خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی که در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت، از راه‌اندازی اداره اموال تملیکی آن استان خبر داد و افزود: با پیگیری مؤثر مقامات استانی و نیز تلاش‌های به‌عمل‌آمده موفق به ایجاد ساختار اداره اموال تملیکی برای استان کهگیلویه و بویراحمد شدیم و با مساعدت مقامات استانی از این پس این اداره به‌صورت مستقل وظایف خود را به انجام خواهد رساند.

وی با اشاره به موقعیت راه‌های مواصلاتی استان کهگیلویه و بویر احمد در ترانزیت کالای قاچاق افزود: این استان در مسیر ترانزیت کالای قاچاق قرار دارد و نیازمند ایجاد ساختار مستقل سازمان اموال تملیکی در آن بودیم تا بتوانیم مبارزه موثرتری را با پدیده قاچاق کالا داشته باشیم که خوشبختانه محقق شد.

دلیری اظهار داشت: به‌حمدالله طی سال‌های اخیر مبارزه خوبی برای مقابله با ورود کالای قاچاق انجام شد و یکی از مصادیق آن کاهش ۹۰ درصدی ورود میوه‌های قاچاق خارجی به بازارهای مصرف است که تهدید جدی برای سلامت مردم به شمار می‌رفت.

در ادامه این جلسه، سیدموسی خادمی؛ استاندار کهگیلویه و بویر احمد با تقدیر از پیگیری مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در ایجاد ساختار آن سازمان در این استان، افزود: استان کهگیلویه و بویر احمد در مسیر ترانزیت کالای قاچاق قرار گرفته است اما ان‌شاالله با استقرار این اداره، مبارزه با قاچاق کالا مؤثرتر از گذشته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از کلیه امکانات استانی برای راه‌اندازی اداره اموال تملیکی استفاده خواهیم کرد.

خادمی با اشاره به مشکلات خودروهای حامل قاچاق اظهار داشت: خودروهای شوتی یا خودروهای حامل کالای قاچاق که رانندگان آن بدون رعایت قوانین رانندگی و با سرعت غیرمجاز در جاده‌های مراصلاتی حرکت می‌کنند، موجب نا امن کردن جاده‌ها و بروز تصادفات پرخطر برای مردم شده‌اند که این موضوع نیز از معضلات جدی قاچاق کالا در این استان است.

وی ادامه داد: موضوع قاچاق کالا در شأن جمهوری اسلامی نیست و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که هنوز با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنیم و ضرورت دارد مقررات مربوط به واردات کالا تسهیل شود تا شاهد کاهش قاچاق کالا باشیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1265
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)