جمعه 26 می 2017 - 0:50

آب‌رسانی به پنج‌هزار و ۲۰۰ روستا در دولت یازدهم

پنج‌هزار و ۲۰۰ روستا (بدون شبکه آبرسانی) از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ به جمع روستاهای دارای آب آشامیدنی سالم اضافه شدند.

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پنج‌هزار و ۲۰۰ روستا (بدون شبکه آبرسانی) از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ به جمع روستاهای دارای آب آشامیدنی سالم اضافه شدند.

به گزارش نگاه اقتصادی، رضا گیاهی بهداشت آب را خط قرمز شرکت آب و فاضلاب کشور دانست و اظهار کرد: کیفیت آب در ایران در حوزه شهری و روستایی از بسیاری از کشورها مطلوب تر و بالاتر است.

وی با بیان این‌که ۹۹٫۵ درصد از کیفیت آب در شهرها مطلوب است، افزود: میانگین مطلوبیت کیفیت آب در حوزه روستاها نیز در سطح کشور بیش از ۹۷،۵ درصد است.

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهره ‌مندی بیش از ۵۰ میلیون نفر در بخش آب شهری در کشور خبر داد و تاکید کرد: ۲۰ میلیون نفر از آب شرب در بخش روستایی بهره‌مند هستند.

گیاهی به چگونگی اعمال مدیریت مصرف آب اشاره کرد و یادآور شد: اجرای عملیات فنی همچون کنترل شبکه توزیع و مهار نشتی نقش موثری در مدیریت مصرف آب دارد.

وی گفت: اولویت و سیاست راهبردی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اجرای برنامه های راهبردی است چرا که چنین تدابیری فرهنگ سازی مصرف بهینه آب را در جامعه نهادینه می کند و این امر بسیار موثر و تاثیرگذار در مصرف بهینه آب دارد.

گیاهی افزود: در سال جاری و از محل صندوق ذخیره ارزی اعتبارهای زیادی پیش بینی و به سمت روستاها گسیل شده است، تمام تلاش ما این است که اختلاف سطح آبرسانی شهرها و روستاها را به حداقل برسانیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=160
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)