پنج‌شنبه 3 آگوست 2017 - 3:41

کارپوشه ملی ایرانیان؛ درگاه ورود به دولت الکترونیک

برای یکپارچه کردن این ساختار یک پیشخوان الکترونیکی لازم است تا مردم بتوانند از طریق آن خدمات دولت الکترونیک را دریافت کنند که این وظیفه بر عهده کارپوشه ملی ایرانیان است.

کارپوشه ملی ایرانیان؛ درگاه ورود به دولت الکترونیک

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: کارپوشه ملی ایرانیان در واقع همان دفتر الکترونیکی پیشخوان دولت محسوب می شود و درگاه ورود به دولت الکترونیک است.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از ایرنا، محمدجواد آذری‌جهرمی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه کارپوشه ملی ایرانیان افزود: در فرایند دولت الکترونیک ۲بخش در نظر گرفته شده که یک مورد، ارتباط دولت با دولت است که تعامل های بین سازمانی از طریق آن انجام می شود و پارسال به بهره برداری رسید. بخش دیگر، ساماندهی ارتباط مردم با دولت و دولت با مردم است.

آذری‌جهرمی گفت: هر دستگاه دولتی برای ارتباط با مردم دستورالعمل های خاص خود را دارد. برای یکپارچه کردن این ساختار یک پیشخوان الکترونیکی لازم است تا مردم بتوانند از طریق آن خدمات دولت الکترونیک را دریافت کنند که این وظیفه بر عهده کارپوشه ملی ایرانیان است.

وی ادامه داد: اکنون باید برای دریافت شناسه ورود به درگاه خدمات دولت الکترونیک به دفترهای خدمات پستی مراجعه کرد که در آینده نزدیک این مرحله به صورت برخط صورت می گیرد.

به گفته وی، هر ایرانی می تواند یک شناسه کاربری در این سیستم مخصوص خود داشته باشد.

بنا بر این گزارش، دومین مرکز داده (دیتاسنتر) دولت برای استقرار دولت الکترونیک و نیز مرکز ملی تبادل اطلاعات امروز به بهره برداری رسید.

این مرکزها زیرمجموعه طرح دولت الکترونیک است که از دستگاه های اجرایی برای تبادل اطلاعات و ارائه خدمات به مردم و کسب و کارها میزبانی می شود.

نشانی درگاه خدمات دولت الکترونیک WWW.IRAN.GOV.IR است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1639
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)