پنج‌شنبه 3 آگوست 2017 - 4:37

لغو همه قراردادهای بهره‌برداری از جنگل‌ها تا پایان امسال

حجتی اظهار داشت: گفت: از خردادماه امسال نیز، برنامه ای برای «ختم پیمان» قراردادهایی که هنوز به اتمام نرسیده اند، در دستور کار قرار گرفت.

لغو همه قراردادهای بهره‌برداری از جنگل‌ها تا پایان امسال

وزیر جهادکشاورزی گفت: به دنبال مصوبه «ممنوعیت هرگونه بهره برداری از چوب جنگل های کشور»، همه قراردادهای بهره برداری از جنگل ها تا پایان امسال لغو می شود.

به گزارش نگاه اقتصادی، محمود حجتی در حاشیه نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران اضافه کرد: اجرای این قانون از پارسال در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قراردادها بعد از اتمام به هیچ وجه تجدید نشدند گفت: از خردادماه امسال نیز، برنامه ای برای «ختم پیمان» قراردادهایی که هنوز به اتمام نرسیده اند، در دستور کار قرار گرفت.

وزیر جهادکشاورزی افزود: به دنبال اجرای این طرح، به صورت میانگین هر ماه ۱۰ تا ۱۵ قرارداد «ختم پیمان» می شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد قراردادها لغو شده است و با این روند، تا آخر امسال صد درصد این قراردادها ختم پیمان خواهند شد.

* اولویت اصلی وزیر جهادکشاورزی

حجتی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد اولویت اصلی وزیر جهادکشاورزی در دولت دوازدهم گفت: اساسِ کار همان سیاست ها و برنامه های دولت یازدهم، یعنی افزایش بهره وری و کاهش فشار بر منابع طبیعی است.

وی با تاکید بر کاهش فشار بر منابع آب و محیط زیست، گفت: در صورت بهره برداریِ سازگار با طبیعت، هم می توانیم تولید اقتصادی داشته باشیم و هم نیازهایمان را تامین کنیم.

وزیر جهادکشاورزی افزود: شرط دسترسی به این هدف بکارگیری ابزار و تکنولوژی های روز و کارآمد است.

* نمره دادن بلد نیستم، از کشاورزان به خاطر نقاط ضعف عذرخواهی می کنم

حجتی در مورد سوالی در ارتباط با حضورش در دولت دوازدهم گفت: من کارمند رئیس جمهوری هستم؛ با من صحبت هایی شده اما نظر و تصمیم نهایی با رئیس جمهوری است.

وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید «به خودتان چه نمره ای می دهید؟» گفت: من بلد نیستم به خودم نمره دهم؛ نمره را باید تولیدکنندگان بخش کشاورزی بدهند؛ اما از این فرصت استفاده می کنم و از آنان به خاطر نقاط ضعف و احیانا نارسایی هایی که داشتیم عذرخواهی می کنم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=1643
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)