دوشنبه 7 آگوست 2017 - 20:44

ورود نخستین محموله خودرو ایرانی به گینه

با توجه به صدور مجوز رسمی دولت گینه مقرر شد تولید مونتاژ خودروهای شرکت سایپا در مساحت ۵ هکتار در شهرکوناکری احداث شود.

وحید کیانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوناکری روز دوشنبه اعلام کرد که نخستین محموله خودرو ایرانی محصول شرکت سایپا امروز وارد این شهر شد تا برای فورش در اختیار شهروندان این گینه کوناکری قرار گیرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، بنابراعلام سفارت ایران، برای اولین بار پس از پیگیری های به عمل آمده از سوی سفارت ایران،نخستین محموله از این محصولات شامل چند نوع خودرو ایرانی به تعداد ۲۸ دستگاه امروز توسط سایپا به شرکت گینه ای تحویل شد.

کیانی در این خصوص گفت: با توجه به صدور مجوز رسمی دولت گینه مقرر شد تولید مونتاژ خودروهای شرکت سایپا در مساحت ۵ هکتار در شهرکوناکری احداث شود.

وی از فروش ۲۰ هزار خودرو سایپا به طرف گینه ای خبر داد و افزود: طبق قراردادی که پیش از این با شرکت تاکسیرانی گینه امضا شد، سایپا متعهد شد نیاز ناوگان تاکسیرانی این کشور را تامین کند.

پیش از این نیز محسن جوان، معاون صادرات و امور بین الملل گروه سایپا با اشاره به صادرات بیش از ۱۰ میلیون دلار قطعه سایپا به گینه، گفته بود که شرکت سایپا برای سال ۹۶ صادرات بیش از ۳۴ هزار دستگاه انواع محصولات تولیدی خود به ارزش بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار و نیز صدور ۲۰ میلیون دلار قطعه به آن کشور را در برنامه خود دارد.

وی در حاشیه ارسال نخستین محموله از محصولات گروه سایپا به مقصد کشور گینه گفت: سایپا برای سال نخست و با هدف معرفی محصولات به بازار گینه، یکهزار دستگاه انواع محصولات تولیدی این گروه خودروسازی را به این کشور صادر می کند.

معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه سایپا گفت: برای حضور قدرتمند در بازار گینه، در سبد صادراتی ما به این کشور انواع خودروهای سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، تیبا و تیبا۲، خودروهای تولید مشترک شامل چانگان، برلیانس، آریو، وانت‌پیکاپ ریچ و نیسان مجهز به کابین یخچال وجود دارد.

وی افزود : هدف ما این است که با ایجاد شبکه نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در غرب آفریقا پایگاه جدیدی ایجاد می کنیم تا بازارهای صادراتی را در این کشور و کشورهای اطراف توسعه دهیم .

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2031
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)