سه‌شنبه 8 آگوست 2017 - 3:04

اتحادیه جهانی مخابرات؛ آماده اجرای اینترنت اشیا در ایران

نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات برای پیاده‌سازی نقشه راه اینترنت اشیا در ایران، اعلام آمادگی برای همکاری کرده‌اند.

رییس دانشکده پست و مخابرات از اعلام آمادگی و همکاری نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات برای پیاده سازی نقشه راه اینترنت اشیا در ایران خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان گفت: ایران به عنوان یکی از پیشگامان اینترنت اشیا در جهان مطرح است.

وی به بازخوردهای مثبت برگزاری نخستین کارگاه آموزشی اینترنت اشیا در ایران که چندی پیش با حضور بازیگران مختلف این بخش یعنی اپراتور، ارایه دهنده و بهره گیرنده از سرویس برگزار شد، اشاره کرد و افزود: فرصتی در این کارگاه فراهم شد تا بازیگران این بخش با تبادل و اشتراک اطلاعات، تعامل خوبی با هم داشته باشند.

به گفته وی، در زمینه اجرای اینترنت اشیا در بخش خودرو، نمایندگانی از این بخش با اپراتورها وارد مذاکره شدند که در آینده نتایج آن مشخص می شود.

یزدانیان درباره نمونه «کیف اینترنت اشیا» که در این کارگاه رونمایی شد، گفت: این کیف با قیمت پایه پنج هزار یورو خریداری می شد که به سنسورهای اینترنت اشیا در زمینه های مختلف مانند کشاورزی و خانه هوشمند مجهز بود اما یک سال پیش دانشکده پست و مخابرات نمونه بومی این کیف آموزشی را تهیه و تولید کرد.

به گفته وی، یکی دیگر از دستاورد کارگاه آموزشی تهران تقویت ارتباط داخلی با اتحادیه جهانی مخابرات بود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=2043
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)